Nuffnang

MENTERI KABINET : KEJUTAN DARI SARAWAK!!



KUCHING: Naib Presiden Parti Rakyat Sarawak (PRS) Datuk Joseph Salang Gandum enggan menerima pelantikan beliau sebagai timbalan menteri pelancongan dan kebudayaan dalam Kabinet Persekutuan yang baru.

Presiden PRS Tan Sri Dr James Masing telah cuba memujuk Salang menerima jawatan itu selepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan barisan Kabinet pada pukul 5 petang Rabu tetapi ia sia-sia.

"Saya cuba sedaya upaya untuk memujuknya. Salang adalah seorang yang berprinsip.

"Apabila beliau berkata tidak, tidak. Saya fikir beliau mungkin tidak berpuas hati dengan barisan Kabinet itu," katanya kepada The Star, Rabu.

Salang ketika dihubungi berkata: "Tidak, tidak saya tidak berpuas hati dengan pelantikan saya sebagai timbalan menteri.

"Jika saya perlu memilih antara menjadi timbalan menteri dan keluarga saya, saya memilih keluarga saya.

"Melainkan jika ia adalah jawatan yang lebih tinggi atau jawatan menteri penuh saya mungkin juga perlu mempertimbangkannya.

"Sekarang saya rasa yang terbaik ialah memberi laluan kepada orang lain untuk jawatan timbalan menteri."

Majlis Tertinggi PRS akan bermesyuarat esok untuk memutuskan apa yang perlu dilakukan dengan jawatan yang dikosongkan oleh Salang.

Dalam Kabinet sebelumnya, Salang merupakan Timbalan Menteri Penerangan, Komunikasi, Kesenian dan Kebudayaan.

Masing juga mendedahkan bahawa Datuk Joseph Entulu Belaun, timbalan presiden PRS, pada mulanya enggan menerima pelantikan beliau sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri tetapi akhirnya mengalah. sumber: Mstar
Share this article

1 Komen:

  1. Enda iboh utai bukai datai ba menoa kita dimenoa ulu, tang semina jalai pan udah cukup. Bala iban, bala dayak ukai bansa ke buruk. nadai kala keluar ba tv, minta duit. Ukai aku nyalah perintah sarawak. Tang aku enda lantang ati meda perintah pusat, semina minta sukung BN sarawak. Kereta ulih beli bala iban, bala dayak tang jalai nya tanggungjawab perintah. Kabinet najibnya kabinet penuh laban UMNO, nama kebuah enda ulih meri lebih kekitai ari sarawak. Kasih tudah Datuk joseph salang, bangat dikemelik. Aku tu ukai ari ni-ni parti politik, tang aku ka meda peluang rakyat sarawak tak meda senawah aja tak enda terang. Enti perlantikkan menteri udah enggi sida magang, utai bukai bakanya meh.
    Kasih aku meda bala iban, bala dayak sebelah ulu sungai. Dalam politik sarawak aku asai ke nadai ati, tak semina meda aja. Ukai ka nyadi raja, tang semina berati ke nasib anak uchu dudi ari ila. Tak sinu ati aku leboh mansa tembawai lama sida parti dayak suba. Enti bedau bediri degi-degi bisi ga endor aku ensurok tamak leboh ujan nata lemah ari. Tak gining-gining meh tudah aku enda nemu tunga kuing baka keling laboh sengayuh. Ati tu ati dayak enda ulih pelepa ni parti. Tak ngenong meh aku baka empelekong mamuk ambuh, ke engau ngayau nadai tubuh. Malik aku kekanan kekiba, peda bala dayak tak pecah enda temu tunga.
    Tak arap ngapa pegila lusa cukup tubuh. Arap ke sida ari panggau libau meri kitai pengaroh kena kita matak bala leboh bisi munsuh datai nyerang.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top