Nuffnang

Gandingan KJ Dan M. Saravanan Akan "Meremajakan" KBS

KUALA LUMPUR - Gandingan Khairy Jamaluddin Abu Bakar dan Datuk M. Saravanan dalam menerajui Kementerian Belia dan Sukan (KBS) mampu 'meremajakan' kementerian itu selain melonjak pencapaian sukan negara ke tahap lebih tinggi, kata pentadbir dan kepimpinan badan-badan sukan tempatan. 

Keyakinan itu disuarakan mereka berikutan pengumuman senarai Kabinet Persekutuan hari ini yang menyaksikan Khairy, 37, yang juga Ketua Pemuda Umno, dinamakan sebagai menteri manakala Saravanan, 45, bekas timbalan menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, menjadi timbalannya di KBS. 




"Khairy berpengalaman luas dalam bidang sukan dan selalu berdampingan dengan golongan belia.

"Saya berharap beliau dapat menggunakan kelebihan ini untuk membantu Majlis Sukan Negara (MSN) melaksana dan menambah baik program pembangunan sukan negara," kata Ketua Pengarah MSN, Datuk Seri Zolkples Embong. 

Timbalan Presiden Persekutuan Kebangsaan Berbasikal Malaysia (PKBM), Datuk Naim Mohamad berkata, ketokohan dan kebolehan Khairy akan memberi kelebihan kepada sukan tanah air. 

"Kami akan menyokong serta memberi kerjasama penuh kepada beliau dalam setiap program yang bakal dianjurkan KBS nanti," katanya. 





Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Azzuddin Ahmad berkata, pelantikan Khairy yang juga bekas naib presiden badan induk bola sepak kebangsaan itu, mampu meningkatkan lagi kerjasama yang sedia terjalin. 

"Kita berharap Khairy dapat memberi sokongan lebih baik dalam merancakkan lagi pembangunan bola sepak negara terutama di peringkat akar umbi," katanya. 

Presiden Majlis Olimpik Malaysia (MOM), Tan Sri Tunku Imran Tuanku Ja'afar berkata, gandingan orang lama dan baharu dalam kementerian itu akan mendorong sukan Malaysia ke tahap yang lebih tinggi. 

Ketua Pegawai Eksekutif Institut Sukan Negara (ISN), Ahmad Shapawi Ismail pula berpendapat, Khairy mempunyai banyak idea bernas yang dapat diketengahkan untuk menjadikan sukan negara lebih cemerlang. 

- Bernama
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top