Nuffnang

PERJUANGKAN HAK MELAYU. SALAHKAH??



Artikel ini BB ambil dari posting blogger SEMUT HITAM (SH) kerana terpanggil dengan apa yang beliau kongsikan.

Apa kata SH berkenaan tajuk artikel ini? Jom kita baca perkongsian beliau di bawah :


Itu satu persoalan yang hendak SH lafazkan didalam blog ni. Buat sekian kalinya, SH nak tanya, 'Salah ke kalau kita memperjuangkan Hak Melayu'?

Orang kata, UMNO Rasis. Memang UMNO Rasis beb sebab UMNO memperjuangkan Hak Melayu. Orang lain pun ada hak diorang jugak. Apa salahnya UMNO Rasis?

Memang UMNO diwujudkan untuk memperjuangkan Hak - Hak Orang Melayu. Itu pun masih puak - puak DAPigs tu tak faham ke? Pun masih diorang nak putar belitkan keadaan?

Ada orang kata, tak guna kalau kita memperjuangkan bangsa. Tak mendatangkan faedah. Islam tak ajar kita memperjuangkan bangsa.

Benar, Islam tidak mengajar kita untuk memperjuangkan Bangsa. Tapi Islam juga tidak membenarkan agama suci itu dijadikan bahan untuk berpolitik.

Kenapa bab itu orang tak nak pulak jadikan sebagai satu bahan pertikaian? Kenapa bab itu boleh pulak orang terima dalam masyarakat?

Lihat bagaimana puak - puak DAPigs mempermainkan isu berkaitan dengan Hudud dan Kalimah Allah. Kenapa diorang boleh suka - suka hati je buat sedemikian?

Sebab ada pihak yang menjadikan Islam itu sebagai bahan untuk mereka berpolitik. Sepatutnya, perkara sedemikian tidak wajar dan perlu dikekang.

Bebalik kepada persoalan diatas, dimana salahnya kalau kita nak memperjuangkan bangsa kita sendiri sedangkan itu dah memang hak kita? Hak kita, kenapa pulak orang nak marah?

Bila pihak sebelah sana buat, ada tak orang yang bantah? Ada tak orang yang menjadikan ianya sebagai bahan pertikaian? Tak de beb. Sebab apa tak de?

Sebab dia bercakap dalam bahasa yang kita sendiri pun tak faham. Itu pasal la ianya tak jadi satu bahan pertikaian. Diorang cakap dalam bahasa diorang.

Benda ni banyak dilaporkan. Dan kebanyakkannya ditulis dalam akhbar yang Pro Chauvinist. Sampai mati pun kita tak faham beb.

Satu perkara yang kita perlu jelas ialah MAJORITI MELAYU di Malaysia ni adalah orang ISLAM. Itu fakta yang perlu diperjelaskan semula.

Maka, jika ada orang yang buat bantahan kata Melayu tak layak untuk memperjuangkan Hak mereka, sama la mereka tidak membenarkan kita perjuangan Islam.

Dan perkara ini berlaku. Sebagai contoh, apa sebab DAPigs sibuk sangat nak tawan Parlimen Bentong? Adakah mereka mahu mengubah cara hidup rakyat di Bentong?

Adakah mereka mahu bantu rakyat Bentong berkembang dengan lebih maju? Jawapannya TIDAK. Mereka sebenarnya marah dengan kenyataan MB Pahang.

Mereka terasa seperti dihina apabila MB Pahang yakin mampu untuk mempertahankan Bentong. Tapi, diorang marah bukan sebab MB Pahang yang cabar diorang.

Sebaliknya, sebab MB Pahang tu Melayu. MB Pahang tu Islam. Tu pasal diorang jadi marah. Diorang terasa panas telinga bila dengar MB Pahang cakap macam tu dulu.

Dan sebab itu dalam ceramah, diorang ulangi perkara tersebut. Diorang dendangkan kepada pengundi kononnya Melayu cabar DAPigs. Islam cabar DAPigs. Apa, ingat orang tak tau ke?

Kesimpulannya, bagi SH, Melayu ada hak mereka dan tak salah kalau kita mahu mempertahankan Hak tersebut. Pergi mampus la dengan orang lain. Bagi SH, Majoriti Melayu Malaysia ni Islam. Hak Melayu, Hak Islam jugak!!!
Share this article

1 Komen:

  1. Pandangan saya, dalam keadaan ini beberapa perubahan/transformasi besar harus dilakukan UMNO segera. Antara yg utama:
    1) Anjakan paksi perjuangan UMNO drpd Melayu kepada Islam, tanpa meminggirkan Melayu sebagai bangsa teras Islam di negara ini. Harus bermula dengan penubuhan Majlis Syura UMNO yang memandu perjalanan parti. Perjuangan mempertahankan Islam dan Perlembagaan diperteguhkan pada peringkat ini
    2) Pembukaan keahlian penuh UMNO kepada Cina Muslim, India Muslim, dan Bumiputera Muslim lain seperti Siam, Orang Asli, serta suku2 di Sabah & Sarawak, berbanding sekadar ahli bergabung kini. Sayap khusus untuk setiap kelompok ini diwujudkan demi memperjuangkan hak masing-masing. Parti-parti Bumiputera di Sabah & Sarawak dijemput bergabung dalam satu Gagasan Mega ini
    3) UMNO harus menjuarai isu hudud dan negara Islam, berbanding PAS yang semakin tenggelam. Pelaksanaan secara hemah dan tertib amat penting, mengambil kira kewujudan masyarakat non-Muslim. Ini juga mendekatkan penyatuan UMNO-PAS.
    4) Berdasarkan perubahan 1, 2 dan 3 di atas, Cadangan penukaran nama asal UMNO kepada United Muslim & Native Organisation/ Pertubuhan Muslim & Bumiputera Bersatu
    5) Imbangan perubahan kepada parti komponen BN yang lain. Dengan UMNO kekal sebagai teras, parti lain harus berusaha kuat memahamkan kaum diwakili masing-masing supaya menerima realiti dan kemahuan masyarakat majoriti tanpa hak minoriti ini diambil
    6) Setelah pihak minoriti akur, usaha dakwah kepada mereka harus digiatkan dan mereka diajak menyertai pihak majoriti dengan menerima Islam. Penyusunan ekonomi dan lain-lain sesama masyarakat Islam adalah lebih mudah.
    7) Pergi lebih jauh dr itu, keadaan ini akan menjadi teras kekuatan baru di peringkat global yg memungkinkan keupayaan kita utk memecahkan penguasaan negara2 maju dengan adunan harmoni masyarakat berbilang kaum ini
    Persoalannya beranikah UMNO melakukan perubahan ini?

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top