Nuffnang

MUSLIM DAN MELAYU : Kenapa Perlu Boikot Old Town White Coffee!!!



Ini sebenarnya bukan cerita baru. Dah lama dah. Namun, penulis ingin membangkitkan kembali isu atau kempen ini kerana telah ada "pejuang-pejuang" Melayu yang LUPA dengan perkara ini. 

Berikut dikongsikan 4 fakta mengapa Old Town White Coffee perlu diboikot oleh Melayu dan Muslim :


1. Pemilik Old Town White Coffee iaitu Pengerusi DAP Perak Ngeh Koo Ham berkata Air Kopi secara asalnya tidak memerlukan Halal kerana tuhan tidak pernah berkata demikian dan tuhan tidak pernah meletakkan syarat sehingga susah payah bahawa air Kopi perlukan Halal. Persoalannya adakah tuhan Ngeh Koo Kham sama dengan tuhan orang Islam? 
2. Rakan kongsi syarikat Old Town yang lain pula Nga Kor Ming ahli parlimen DAP Taiping, Perak dan ahli dun DAP Kepayang, Perak pernah membaca ayat Al-Quran surah "Aura" yang tidak ada di dalam Al-Quran pada kempen pilihanraya yang lalu. Surah Aura tidak ada di dalam Al-quran dan nama surah yang sebetulnya adalah dari surah Al-Nahl. 
3. Terjermahan yang dibaca nya adalah benar dari surah Al-Nahl iaitu "Allah menyuruh kita berlaku dengan adil" dan penuh belas kasihan tetapi apa yang dibaca nya tidak pernah Nga Kor Ming mempraktikkannya kerana Nga Kor Ming ini sendiri tidak pernah berlaku adil dengan tidak memberi peluang kepada bangsa Melayu untuk membuka francais Old Town White Coffee.  
4. Ngeh Koo ham dan Nga Kor Ming telah meletakkan syarat bahawa untuk membuka francais Old Town White Coffee perlulah berbangsa Cina dan tidak boleh diberi diberi peluang langsung kepada bangsa Melayu. Jadi adakah Nga Kor Ming ini layak untuk membaca ayat Al-Quran serta penterjamahannya? Sudah lah salah memberi nama surah yang dibaca, ditambah pula maksud terjermahan ayat itu jauh sekali dipraktikkan. Jadi apakah niat dan tujuan utama dia membaca ayat Al-Quran ini. - SUMBER

Berbalik kepada persoalan "pejuang-pejuang" Melayu yang terlupa, lihat gambar di bawah :





Kita bagai nak rak kempen kepada semua orang Melayu supaya jangan masuk restoran Old Town White Coffee yang dikatakan dimiliki oleh Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming tetapi pemuda umno di Perak dengan bangga dan 'slambernya' duduk santai sambil bergambar. 


MELAYU MUDAH LUPA!!!
Share this article

6 Komen:

  1. melayu tetap tak sedar, sampai bila pun sebab melayu pentingkan glamour, hiburan, poya poya,...kempen lah macam mana pun, melayu mudah lupa, melayu di cela, di perbodohkan, di kata macam macam dengan kata kotor, melayu akan lupa itu semua sebab melayu tak da pegangan hidup yang kental...sedarlah lah, kita yang menjadikan orang kafir kaya sebab kita suka sikap berhibur, nak jaga status, tahu kah kita barang makanan mereka juga ada tercemar bahan haram...terutama buns, roti roti, dan kueh kueh yang mengandungai lard..atau animal products..

    BalasPadam
  2. Saya akan boikot!

    BalasPadam
  3. org melayu mi memnag bodoh daripada dulu spai skarang....sebab org melayu x tahu apa yg dia hendak yg dia tahu hidup ada subsidi...baring atas jalan nak jual agama dgn nak jual Negara yg penting blh dpd duit segera,,,,,, MELAYU MEMANG BODOH DULU KINI DAN SELAMANYA

    BalasPadam
  4. Syabas.. menjadi tugas para blogger utk mengingatkan (membantai) orang umno yang lupa perjuangan bangsa. Bodoh tak boleh diajar.....sensitive letak kat kepala lutut depa nie....

    Ali Abu. dah lama dah...baikot..... BCL

    BalasPadam
  5. Kita memang wajib memboikotnya. Sebab dia bersikap anti Melayu dan Islam. Kita juga berlaku adil kita hanya boikot kedai kedai Cina yang kurang ajaar sahaja.

    BalasPadam
  6. boikot old town white coffee !!

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top