Nuffnang

#MH17 : Gambar Dan Video!!! Di Sebalik Rundingan Najib VS Borodai....




Kejayaan rundingan di antara kerajaan Malaysia dengan pemberontak Ukraine dalam insiden MH17 mendapat liputan dan pujian di peringkat antarabangsa. Segala perjanjian telah tercapai apabila Najib Razak bercakap dengan Alexander Borodai, pemimpin yang dirujuk sebagai 'who is in command of the region where the tragedy occurred' oleh Najib Razak.

Lihat butir-butir perjanjian tersebut di sini.... Manakala di bawah ini adalah dokumen perjanjian di antara pihak Alexander Borodai dengan kerajaan Malaysia seperti yang tersebar di dalam twitter :







Lihat seterusnya dokumen perjanjian tersebut di sini




Malah usaha Perdana Menteri untuk menyelesaikan isu MH17 telah mendapat liputan media asing. Akhbar The New York Times, misalnya memuji tindakan pemimpin negara dalam mencapai persetujuan dengan pemberontak pro Rusia tanpa mempedulikan sebarang tekanan daripada negara kuasa besar. Lihat video berikut :




Namun begitu... di kala keberhasilan skil diplomasi Perdana Menteri dan perjanjian itu juga telah mengaibkan banyak agensi media antarabangsa terutamanya media Barat, malah pemimpin-pemimpin hebat dunia yang lain juga hampir 'terkeluar biji mata' mereka, berlainan pula dengan penerimaan rakyat di negara ini.

Seorang 'MP Pondan" dari Pandan telah menunjukkan tahap mentaliti dan kebodohannya terhadap kejayaan yang diperolehi oleh negaranya sendiri....




Nota : Seorang pemimpin yang anda kutuk...yang anda hina...yang anda fitnah...yang anda 'serang' bertubi-tubi siang dan malam tak kira hujan-panas-kemarau-jerebu, membuktikan bahawa (dalam trajedi MH17) beliau bukanlah seperti yang anda sangka dan fikirkan..... Anda..pembaca budiman... nilai dan zahirkan sendiri komen anda... 












Share this article

5 Komen:

  1. saya yakin Najib cuba melakukan apa yg terbaik utk Negara..ttp Punahsihat dan org bawahan dia tlh bnyk mnjatuhkn beliau..krn xdak amanah dan jujur

    BalasPadam
  2. Dia najib mungkin bukan yg terbaek tapi dlm isu ini he had done it...he's the best in this case

    BalasPadam
  3. Gila apa rafizi ni. Cemburu dgn karisma pm

    BalasPadam
  4. dalam perkara ini {Diplomasi } malaysia memang hebat , taktik Najib sebagai PM Negara sanggat baik , sanggat lembut dan berkesan, satu dunia salute dengan Malaysia !
    ketika US gagal , ketika Belanda gagal, Malaysia sebuah negara kecil muncul sebagai 'boleh' , Malaysia memang boleh !
    tabik spring kepada semua urusetia perunding yang terlibat ..

    BalasPadam
  5. Habis, pemuda UMNO Selangor bantah kat kedutaan Rusia atas arahan siapa?

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top