Nuffnang

KETERLALUAN!! Zaid Ibrahim Pun 2x5 Macam Hisham Ais!!!



Apa lagi yang pihak berkuasa tunggu? Sama juga mangkuk macam si Hisham Ais nampaknya Si Zaid Ibrahim ni. Tengoklah apa yang di "tweet" nya!!!! Macam Harrrrram!!!

Kalau ibadah korban pun dipertikaikan oleh orang Islam sendiri, macam mana la bangsa dan agama lain pun nak hormat kepada Islam? Kenapa pula Zaid tak pertikaikan upacara "cucuk" badan, mulut dan lain-lain anggota badan yang dibuat dan diarak di khalayak ramai? 



Bukankah ini lebih mengerikan dan tidak sesuai untuk tontonan umum khususnya kanak-kanak?

Tapi penulis bukan nak persoalkan amalan tersebut di sini. Itu amalan agama mereka yang penulis sendiri tidak pernah bantah dan hormati. Tapi, tidak adillah sekiranya penganut Islam kena menghormati penganut agama lain sedangkan mereka "bebas" untuk mempraktikkan amalan mereka secara terbuka. Ok, FULL STOP!!!

Kembali kepada isu Zaid ni. Inilah bahana sekiranya "pluralisme" agama dan liberalisme semakin menebal dalam diri mereka. Belum lagi dicampur dengan syiah dan sebagainya.

Sudah sampai pihak yang bertanggungjawab dalam isu-isu sebegini memainkan peranan yang lebih efisien. Bab-bab agama jangan dipermudahkan. Jangan sampai berlaku sesuatu yang tidak diingini atau lebih buruk baru terhegeh-hegeh untuk mengambil tindakan.

Dan sebenarnya si Zaid ni lebih bahaya berbanding Si Hisham Ais kerana kekuatan "RM" yang beliau miliki.

Fikir-fikirkan...
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top