Nuffnang

GEMPAR!! Ombak Setinggi 3.5 Meter Membadai Padang KoTa, Pulau Pinang!! ADAKAH TSUNAMI BAKAL BERLAKU?





Pulau Pinang dilanda ombak kuat setinggi 3.5 meter - Ombak kuat sehingga mencapai ketinggian 3.5 meter melanda kawasan Padang Kota Lama sehingga air laut melimpah ke ruang pejalan kaki dan membasahi bahagian tempat letak kereta di bahu jalan hari ini.

Pengarah Pusat Ramalan Cuaca Jabatan Meteorologi, Muhammad Helmi Abdullah berkata keadaan ombak dipengaruhi angin kuat yang bertiup dengan kelajuan 40 hingga 50 kilometer sejam serta peralihan angin monsun Barat Daya yang diramal berterusan sehingga 15 Jun ini.





"Keadaan laut agak bergelora pada ketika ini. Walaupun masih pada kategori pertama, nelayan dinasihati supaya tidak turun ke laut sehingga keadaan reda,"katanya kepada Bernama ketika dihubungi di sini hari ini.






Beliau berkata arahan telah dikeluarkan kepada pelaut di sekitar negeri sebelah utara termasuk Kedah dan Perlis agar tidak keluar ke laut sehingga keadaan itu berakhir.

Seorang nelayan di Pantai Tanjong Bungah Salleh Ahmad, 42, berkata dia dan rakan-rakan tidak berani pergi ke tengah laut dan hanya berani menangkap ikan di persisiran pantai sejak beberapa hari lepas.

"Kami tidak berani pergi jauh untuk menangkap ikan kerana takut angin kuat dan ombak tiba-tiba mai (datang). Keadaan cuaca juga tidak menentu dan hujan lebat sudah beberapa hari turun di kawasan ini," katanya.





Bagaimanapun bagi seorang pemancing di Padang Kota Lama, Tan Ah Wah, 32, kedatangan ombak besar itu membawa rezeki kepadanya kerana ikan lebih mudah diperoleh akibat dihanyut arus kuat.

"Ikan-ikan kecil terutamanya akan berenang tidak menentu dan akan terperangkap di benteng di Padang Kota Lama. Selain boleh berkumpul dengan kawan sambil memancing dapat pula tangkap banyak ikan dan tak perlu beli lagi," katanya. - BERNAMA


- SUMBER GAMBAR
Share this article

9 Komen:

  1. Mungkin akibat penipuan dan pembohongan DAP terlalu banyak.

    BalasPadam
  2. JANGAN HINA NABI MUHAMMAD SAW !!!

    BalasPadam
  3. bgnn UMNO kene sal pe lak?

    BalasPadam
  4. inilah BALA dari ALLAH yang di kenakan kpd negeri pimpinan yang mempersendakan kalimah ALLAH,
    rasa nya selepas ini penang akan ada gempa bumi yg sangat kuat,
    agaknya bumi akan menelan kaki2 homosex-sprti kaum laknat LUT..........

    BalasPadam
    Balasan
    1. kau nie bodoh,,,,kau ni rakyat malaysia ker,klau kau nie btol rkyat malaysia,kau xkan doakn mcm 2 ....

      Padam
  5. banyakkan mengucap...bukan nak berpolitik lagi....

    BalasPadam
  6. ya Allah siapalah kmi di sisi mu sdng kuasa yg Engkau berikn pada hmba mu hnya sbsar air yg tertnggl di hjng pnnti bla di cecahkan di samudra luas.

    BalasPadam
  7. Banyak betul bala melanda Pulau Pinang...Takkan x sedar lagi orang Islam Pulau Pinang. Jangan sibuk berpolitik sampai abai prinsip agama yang sebenar berpandu al-Quran dan sunnah...Masing-masing Allah kurniakan akal fikiran. Allah yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

    BalasPadam
  8. bala tuhan untuk pakatan...

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top