Nuffnang

BR1M : RAZALI IBRAHIM SAMAKAN GOLONGAN TAK BERSYUKUR DENGAN YAHUDI

Pemberian wang RM500 menerusi Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) oleh kerajaan BN sepatutnya disyukuri semua rakyat dan tidak terpengaruh dengan tohmahan Pakatan Rakyat. Naib Ketua Pemuda Umno Datuk Razali Ibrahim berkata rakyat juga tidak sepatutnya dengan mudah termakan hasutan pembangkang kononnya pemberian bantuan tersebut adalah tanggungjawab kerajaan semata-mata.


"Contoh sebuah keluarga, adalah tidak wajar dan kurang ajar bagi seorang anak itu mengatakan bahawa adalah tugas ibu dan bapa memberi kepadanya wang. Konsep ini sama juga dengan pengagihan BR1M daripada kerajaan.





"Kerajaan mampu lakukan ini kerana kerajaan BN mentadbir negara dengan baik, berkemampuan dan bijaksana. Sebab itu kerajaan boleh memberi bantuan kepada rakyat. Jika negeri yang dikuasai pembangkang pun mentadbir dengan baik, mereka pun boleh buat, tetapi malangnya mereka gagal," katanya di Kuala Lumpur, baru-baru ini.


Mengulas pelaksanaan BR1M, Razali yang juga Timbalan Menteri Belia dan Sukan berkata pemberian kepada rakyat berpendaMpatan kurang daripada RM3,000 tanpa mengira lapisan masyarakat dan perbezaan idealogi politik, nyata menjadi buah mulut pembangkang dan menimbulkan keresahan di kalangan mereka.

Sumber : Johor Politico
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top