Nuffnang

RASIS : Lawak Dari Wanita MCA Dengan Tindakan Ridhuan Tee


Ketua Wanita MCA Heng Seai Kie menyatakan rasa terkejutnya apabila mengetahui pendakwah kontroversi Ridhuan Tee Abdullah pernah menjadi anggota seumur hidup parti itu.

Bagaimanapun, pada masa yang sama, Heng lega susulan Ridhuan membuat keputusan keluar parti.

“Jika tidak, mempunyai sosok ekstrimis dan rasis seperti beliau boleh menjadi api dalam sekam... yang akan memalukan MCA, BN dan seluruh negara,” katanya.

Selepas membaca dakwaannya ketika keluar parti, Heng berkata Ridhuan tidak layak memakai identiti anggota MCA walaupun sudah menyertai parti itu 16 tahun lalu.

Katanya, Ridhuan tidak memahami visi dan misi MCA untuk bekerjasama dengan masyarakat Melayu dan komuniti lain bagi membangunkan negara ini sebagai “satu negara, satu kerajaan”.

Ridhuan kelmarin mengeluarkan kenyataan bahawa beliau keluar MCA kerana membantah penentangan berterusan parti itu terhadap hudud dan enggan “menanggung dosa” kerananya.

Ridhuan juga dilaporkan menyifatkan MCA terlalu perkauman dan “menjadi musuh Islam".

Lawak kan? Tindakan penceramah bebas "mualaf" ini yang mempersoalkan tindak tanduk MCA dengan menolak rang undang-undang syariah di Parlimen sehingga mengugut untuk keluar daripada BN dikatakan rasis. Ini soal agama dan pegangan. Bukan adat atau tradisi yang diikuti.

Cinakah, Indiakah, Melanaukah.... tak kira arab atau majusi, semuanya perlu bersatu dalam soal agama. 

Kalau betul, mahukah masyarakat kaum Cina yang majoritinya menganut Buddist atau Kristian membiarkan agama mereka diubahsuai atau dipinda sesuka hati. Ini negara Malaysia yang dengan jelas telah meletakkan Islam sebagai agama rasmi Persekutuan. Ada faham ke?

Lagi satu lawaknya ialah kenyataan oleh ketua wanita MCA itu kononnya dasar parti itu ke arah satu negara, satu kerajaan. Pigidah! Begitu banyak sekolah kebangsaan tetap nak teruskan juga SJK (C) walau hanya ada seorang murid.


Sokong sangat-sangat dengan apa yang Dr Ridhuan Tee kata. MCA, MIC dan Gerakan jangan main tarik tali dan mencari kesalahan orang lain. Keluarlah daripada BN sekarang! Tak perlu ditangguh atau diugut pemimpin BN yang lain.

Share this article

4 Komen:

  1. mca buat2 tak faham...

    BalasPadam
  2. TUTUP SJKC SARANG MEMBIAK CINAPEK RASIS CILAKA!!!!

    BalasPadam
  3. sjkc tu ada dalam perlembagaan ke?????

    BalasPadam
  4. Srjk(c) yg menghasilkan generasi ....bila berurusan di kaunter layan diri...terkebil-kebil ...tak faham apa arahan nota/notis yg ditampal disitu.....

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top