Nuffnang

APA CITER? Anak Mukhriz Mahathir Dijangkiti Virus Berbahaya?


Mengejutkan apabila menerima satu berita bahawa anak perempuan bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir, Melia Serena Mukhriz dijangkiti wabak atau virus H1N1. Perkhabaran mengejut tersebut dikongsikan oleh Serena sendiri serta kakaknya, Meera Alyanna atau lebih manja dengan panggilan Ally di laman Instagram milik mereka.
Virus H1N1 atau lebih dikenali dengan nama selsema burung atau pun lebih famous dengan panggilan selsema babi ini seperti yang korang sedia maklum sangat di geruni dan boleh membawa kepada kematian, jika tidak menerima rawatan pencegahan.

Tidak pasti dimana serena dirawat, sama ada di hospital luar negara atau pun di hospital tempatan. Namun dikhabarkan tahap kesihatan Serena semakin pulih dan stabil. Menurut ahli keluarganya, Serena sudah boleh keluar daripada hospital hari ini. Penulis merasakan dia dirawat di hospital tempatan, ekoran Serena memuatnaik satu video dia menonton perlawanan bola sepak di kaca televisyen bersama ayahnya semalam.

Virus H1N1 sangat merbahaya dan tiada ubat yang mujarab untuk menghilangkan wabak tersebut selain mengambil langkah pencegahan. Ramai orang takut dengan virus yang dibawa oleh haiwan seperti burung dan ayam ini kerana ianya merebak dengan pantas.

Walaupun kadar kematian kes H1N1 masih rendah, kita perlu ingat kadar berjangkit selesema H1N1 sangat tinggi dan mudah berjangkit berbanding penyakit-penyakit lain. Justeru itu, bilangan kes boleh meningkat dengan cepat. - BACA LAGI
Share this article

2 Komen:

  1. ini semua salah Najib lah.. sbb pecat Mukeris.. sbb itu anak dia kena penyakit (cai2 dedak mungkin berkata)

    BalasPadam
    Balasan
    1. dua kali lima...lima kali dua....dua dua kumpulan makan dedak....kur kur

      Padam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top