Nuffnang

#KedahBergolak : Najib Mengadap YDP Agong? Mukhriz Minta Penyokong Bertenang


Dalam suasana yang kelihatan agak tegang bagi iklim politik Kedah, hari ini media dikejutkan dengan kehadiran kenderaan rasmi Perdana Menteri memasuki perkarangan Istana Negara untuk mengadap Yang DiPertuan Agong Tuanku Alhaj Abdul Halim Mu’adzam Shah Ibni Almarhum Sultan Badlishah.

Apakah ini satu petunjuk terbaru berhubung isu pertukaran Menteri Besar Kedah yang sedang hangat diperkatakan?

Mukhriz berhadapan dengan krisis ketidak percayaan terhadap kepimpinan beliau yang menyebabkan hampir 100% pemimpin UMNO di pelbagai peringkat meminta Perdana Menteri yang juga Presiden UMNO supaya bertindak segera untuk menyelesaikan kemelut UMNO Kedah ini.

Fokus utama mereka adalah untuk memenangkan Barisan Nasional pada PRU14 yang akan datang.

Kemunculan Perdana Menteri ke Istana pagi ini sememangnya menguatkan lagi spekulasi pertukaran Menteri Besar di Kedah. - BicaraNews



MUKHRIZ MINTA PENYOKONG JANGAN BERDEMO

Datuk Seri Mukhriz Mahathir minta penyokongnya dan rakyat Kedah supaya bertenang dan menggunakan hak bersuara secara tertib untuk berdepan kemelut kepimpinan semasa yang boleh menyebabkan beliau kehilangan jawatan Menteri Besar.

Beliau berkata, hak untuk bersuara itu tetap terjamin dan ia masih boleh dilakukan dalam suasana aman dan tertib.

Menurutnya, sebarang kekacauan seperti mengadakan demonstrasi bukan cara betul dan tidak sesuai dengan budaya masyarakat di negara ini.


“Kita tidak perlu buat demonstrasi dan kekacauan kerana itu bukan cara kita. Kita masih ada hak bersuara dan ia boleh dilakukan dalam majlis seperti ini. Walaupun kecil, kita masih boleh menyampaikan isi hati kita,” katanya.

Beliau berucap di hadapan kira kira 1,000 penyokongnya di Kampung Sanglang Jerlun malam ini ketika krisis kepimpinan negeri memuncak dengan desakan supaya beliau meletak jawatan Menteri Besar.

Hadir sama, Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan dan Kebudayaan negeri, Datuk Aminuddin Omar dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Siputeh, Datuk Abu Hasan Sarif.

Mukhriz turut membidas penentangnya yang disifatkan tiada modal untuk dijadikan senjata bagi menjatuhkannya.

“Mereka kata saya jarang ada di Kedah dan susah nak jumpa, jadi tiada jalan lain, lucutkan jawatan, mudahnya. Ini semua kalau benar berlaku pun bukan satu isu yang patut menjadi penyebab berlakunya gerakan ini. Ada cara lain yang lebih baik,” katanya.

Beliau sekali lagi menegaskan, apa yang berlaku hari ini adalah disebabkan kelantangannya menyuarakan isu rakyat yang semata-mata dilakukan untuk memperkukuhkan kedudukan parti di hati rakyat. - BNBBC

BB : Apa pun, perkembangan terkini yang diperolehi majlis mengangkat sumpah Menteri Besar Kedah yang baru tidak akan dibuat pada hari ini sepertimana yang dijangkakan atas faktor-faktor yang tidak dapat dinyatakan disini walaupun perkenan YDP Agong telah diperoleh.

Semoga semuanya dapat diselesaikan dengan harmoni dan bijaksana.
Share this article

18 Komen:

  1. Tengok beza perilaku mulia Mukhriz jika nak dibandingkan dengan perangai penyamun Najib itu, Mukhriz tenang dan minta supaya tidak diadakan rusuhan bagai untuk menjaga keharmonian rakyat, tetapi Najib pula mengaianya Datuk Seri Mukhriz apabila Najib mengarahkan Bashah Boboi mengetuai rampasan kuasa di Kedah.

    Beza sangat manusia penyamun seperti Najib ni jika dibandingkan dengan insan bepekerti mulia seperti Datuk Seri Mukhriz Tun Dr. Mahathir ini.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mulia kepala hotak hang.. anak keling berlakon..
      nampak lembik rupanya tamak kuasa jgk. dia naik di Kedah dgn pijak kepala Dato Ahmad Bashah lepas tu skrg lagak mcm 'alim'? alaim taik kucing.. org Kedah tak mau bising2.. Kedah tak bergolak apa.. yang meroyan ialah Mukhriz dan sekor dua cacai2 pro Madey- YTL & Vincent Tan

      Semoga Kedah dipelihara Allah SWT dr ketrunan penzalim dan perompak besar negara.. Tun Mahadey Mohamed Laknatullah.!

      Selamatkan Kedah dan dtgkan pemimpin ikhlas mulia dr kalangan UMNO Kedah yang betul2 berjuang untuk Agama bangsa dan Negara.. yg bukan berlakon dengan jubah.. balik rumah di KL.. tukar jubah pakai cap.. berkaraoke tak hingat dunia...

      Padam
    2. HANG MULIA SANGAT KA?

      Padam
  2. Semoga Allah Taala memberikan pembalasan yang setimpal di atas pengkhianatan Bashah Boboi dan kuncu-kuncunya ini, dan semoga Allah Taala juga memberikan balasan yang setimpal di atas perbuatan terkutuk Najib yang mengaianaya Datuk Seri Mukhriz dan menyakitkan perasaan rakyat Kedah yang begitu menyokong kepimpinan Datuk Seri Mukhriz selama ini.

    Ya Allah, Engkaulah Tuhan Semesta Alam yang berkuasa atas sekalian makhluk samada di bumi dan dilangit, kepada Mu Ya Allah aku sebagai hamba mu yang rendah lagi lemah ini memohon supaya Engkau bukakanlah kebenaran apa yang berlaku di negara ini ketika ini, dan Engkau berikanlah kekuatan kepada Datuk Seri Mukhriz Tun Dr. Mahathir dan ADUN-ADUN yang setia dengan beliau dalam menempuhi cabaran ini.

    Ya Allah, Engkau berilah pembalasan yang setimpal di atas pengianayaan dan pengkhianat yang dibuat oleh pihak yang tidak bertanggungjawab yang telah mengainaya Datuk Seri Mukhriz, kerana perbuatan mereka ini telah menyakitkan perasaan rakyat Kedah yang begitu menyokong Datuk Seri Mukhriz Tun Dr. Mahathir sebagai Menteri Besar selama ini.

    Aku pohon kepada Mu Ya Allah, Tuhan Sekalian Alam, tiada kuasa dan daya diriku dan mana-mana makhluk di alam ini untuk berbuat sesuatu melainkan dengan izin Mu jua.

    Aku pohon dengan rendah hati, dengan perasaan rendah lagi lemah sebagai hamba Mu, semoga Engkau perkenankan doa ini Ya Allah, Engkau perkenankan doa ini Ya Allah, Engkau perkenankan doa ini Ya Allah, doa dari hambamu yang berasa terainaya ini Ya Allah, Amin Ya Robbal Alamin.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada, Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita doakan yang terbaik kepada semua agar menilai keperibadian kita. Dato Mukhriz telah menunjukkan kita satu keperibadian yang amat tinggi seperti YB TSMY.

      Kita doakan lah agar Bashah dan semua yang menuntut Dato Mukhriz turun dari takhta MB itu di beri hidayah. Begitu juga kepada Dato Najib.

      Walaupun tidak menyukai cara pemerintahan Dato Najib tetapi janganlah doakan yang buruk sebaliknya kalau kita doakan yang baik...alangkah indahnya iman...

      Saya berdoa agar Dato Mukhriz kekal sebagai MB Kedah kini dan selamanya. Amiin.

      Padam
    2. Ya.. keperibadian dua ekor pengkhianat UMNO.. TSMY dan Mukhriz.. krn Tok Arab bg derma USD 681million, meroyan tak sudah2 dua ekor ini. Bila SPRM sendiri yg sahkan dengan pemberi derma, tiada apa unsur jenayah atau timbal balasan yang diterima.. hanya ikhlas derma.. maka kantoilah betapa BUSUK dan KHIANAT nya dua ekor pengkhianat ini..

      eloklah segera di singkirkan dua ekor ini.. bersama kepala bapak mereka.. Madey Keling. Aku tak suka sgt najib tp aku benci dgn kezaliman Madey Pariah yg sampai umur nak mampos pon masih nak jadi FIRAUN melalui proksi2 jadiannya..!!

      Padam
    3. TU DIA PENJILAT TAHAP DEWA HANG NO

      Padam
  3. Si dajjal Abu.kabar lakantullah ini meroyan tahak maksima sudah.. memaki hamun Najib.. tak pasal2..
    Dia lupa pula bagaimana puak Keling Tun berusaha dan mengkhianati UMNO dan PM dengan melancarkan fitnah dan serangan bertubi2 keatas Najib selama 2 tahun.. demi mahu jatuhkan Najib tanpa sebab.

    Skrg Allah beri balasan semula.. UMNO Kedah sendiri yang menolak Mukhriz dan Najib akur. Najib yang naikkan Mukhriz dan Mukhriz dengan bongkaknya 'memijak' habis org2 yg berkerja keras untuk PRU13. hanya dlm masa 2 hari Mukhriz terus jadi MB.. sedangkan selama 5 tahun team Ahmad Bashah bergerak sendirian dengan keterbatasan kewangan.

    Apakah kau mahu menipu wahai Abu.Kabar. Laknatullah.. semoga Allah Melaknat kau semula kerana berbohong dan terus melancarkan fitnah. Lepas itu jadi Munafik berpura2 berdoa dengan nama Allah Yang Esa.. ini sama perangai mcm Nuar Ketom bila rahsia kotor terbongkar.. cepat2 cari Agama untuk cover.

    Abu.kabar.Lahanat, kau berdoa Munafik ini seolah2 kau pulak lebih sudu dr kuah..dan ada kepentingan lebih dr Mukhriz? Sedangkan di Kedah mukhriz seperti tidak wujud.. hanya sebagai 'hiasan' dalam majlis2 yang dihadiri pembesar dan PM..

    balasan Allah buat si bapaknya penzalim dan perombak negara selama 22 tahun.. seluruh keturunan Mamak Kerala Madey ini sedang menuju kegagalkan.. dua ekor anaknya yang dulu puas kaya dengan di merompak harta negara melalui kuasa daddy sbg PM.. jahanam Petronas-KWSP-Tabung Haji dn skrg Allah tunjukkan segala hasil usaha mereka gagal.. bisnes jahanam.. yg di rancang untuk sambung legasi Madey pun gagal.. lepas ni tadah tabung milo dalam ceramah PAN lah... padan muka selama 22 tahun menindas rakyat dan org2 yg tak sehaluannya dgnnya.. ISA di jadikan alat perkakas politik Mamak Kerala ini.. dan semoga doa dr org Munafik macam kau Abu.Kabar akan dihumban atas muka kau dan puak2 munafik kau.. oleh Tuhan Yang Esa..

    gunakan doa untuk kejahatan..pengkhianatan.. ia akan berpatah balik pd si pendoa.

    Ameen!

    BalasPadam
  4. Najib dan konconya tidak dipercayai rakyat da..lu nak caya dia lu punya pasal...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kasihan troll org2 pro-mamak ytl yg meroyan..
      takpe sediakan tin milo byk2..

      PAS dan PAN sedia membantu.. kt Kedah Mahposs dh packa bendera merata.. ajak mukhriz join sekali Jumaat ini!

      Padam
    2. PAN MEMANG PI JAHANAM....TAPI LAGI JAHANAM NAJIB DAN SEKUTU....2X5...5X2....HANG TAK NAK MINTAK DERMA DARI PAK ARAB KA?..MASYUK

      Padam
  5. Alhamdulillah.. pihak Istana melalui Jemaah Pemangku Tuanku Sultan Kedah dijangka memberikan Perkenan untuk lantikan MB baru. Raptai majlis perlantikan juga telah dibuat beberapa hari lepas.

    PM telah selamat mengadap Tuanku yang Di-Pertuan Agong awal pagi tadi.. 3 nama telah disenaraikan.. yang pasti semoga Kedah mendapat MB baru yang ikhlas membuat kerja untuk rakyat dan jemaah UMNO BN. Bukan berlakon wayang didepan kamera dan PM tapi auta dan bersuka ria di istana mewah di KL...


    Alhamdulillah, semoga Kedah Darul Aman dalam peliharaan Allah SWT dr golongan munafik dan perosak2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. muga semua diberi hidayah dan kebenaran hakiki muncul

      Padam
    2. SIAPA SEBENARNYA GOLONGAN MUNAFIQ DAN PEROSAK??
      SIAPA SEBENARNYA LEBIH GILA KUASA DAN DUIT??
      HIPOKRIT...

      Padam
  6. Mukriz dh gelabah..
    psiko.. mula2 tunjuk la suruh pencacainya sabar..jgn buat kacau..ok nampak mcm baguih dh

    entah esok lain pula cakap.. kita kena tegak kan 'kebenaran' dan 'hak rakyat'.. bla2..

    lusa aku rasa dia akan cedok blueprint Nuar ketom.. 'reformasi'.. lawan tetap lawan.. hahaha..

    keling kerala punya dna.. tade boleh percaya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. agak agak siapa yang keling sebenarnya?

      Padam
  7. Aku ni penyokong umno Dari dulu lagi tetapi dek perkembangan terkini memang sah aku Dan keluarga aku tidak akan mengundi Umno lagi untuk pRU yg akan datang. Rasanya ramai lagi penyokong UMNo yg bukan ahli UMNo diluar sana sependapat dengan aku. Alamgkah malangnyannasib kaum melayu dibumi melayu ini.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top