Nuffnang

DISEKAT!!! 3 Blog Terkenal Digantung SKMM


Suruhanjaya Multimedia Komunikasi dan Malaysia (SKMM) menyekat tiga lagi laman blog tempatan hari ini.

Blog berkenaan adalah syedsoutsidethebox, tabunginsider dan fotopages yang dikatakan tidak lagi boleh diakses sejak pagi tadi.

Wartawan veteran Datuk Ahiruddin Atan dalam blog miliknya memetik kemas-kini Syed Akbar Ali bertarikh semalam, di mana beliau mengesahkan sekatan SKMM itu.

Sementara itu, sebuah laman blog yang baru diwujudkan - tabunginsider: Yang mendedahkan surat amaran yang didakwa dikeluarkan oleh Bank Negara ke atas pengurusan Tabung Haji.

Alasan di sebalik sekatan SKMM terhadap blog foto Minaq Jinggo adalah tidak jelas.

Di kalangan pengamal media, beliau dikenali sebagai seorang wartawan foto bebas yang meliputi majlis ahli-ahli politik dari kedua-dua BN dan pembangkang.- SUMBER
Share this article

6 Komen:

  1. Sekatan dibuat kerana Najib nak halang rakyat mendapat maklumat terutama maklumat mengenai bukti-bukti salah laku Najib dalam isu RM 2.6 bilion dari derma yang kononnya dari Arab Saudi dan RM 42 juta wang dari SRC itu.

    Bukan setakat 3 blog itu sahaja, blog Din Turtle juga telah disekat. Sejak dari petang semalam lagi saya tidak boleh mengakses dua blog iaitu Din Turtle dan outsyedthebox, manakalah blog wargamarhaen dah lebih kurang seminggu dah disekat.

    Ini membuktikan Najib takut berhadapan dengan kebenaran, sebab blog pembohong yang mengampu Najib seperti Generasi Pejuang Bangsa, The Unspinner, dan blog jenis penipu besar dan jenis pengampu Najib tahap mega iaitu blog Salleh Keruak pun dibiarkan bebas untuk membuat artikel bohong dengan penuh perasaan tidak malu walaupun dikritik hebat, tapi Salleh Keruak sekat komen-komen yang mengkritiknya artikel merapunya itu.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. AbuTOH. itu gelaran yang diberikan oleh pembaca di blog lain
      kerjanya menipu dan menyebarkan fitnah bertalu2.

      Dia gunakan nama Abu Bakar Alif Baa Taa supaya mempengaruhi org2 pro UMNO utk ikut gerakan menjatuhkan PM.

      Jadi bg si pencacai longkang ini siapa yg bela PM dikatakan 'pengampu' manakala yang turut serta dalam group pemfitnah ala dajjal ini dikatakan 'hero' dan 'suara benar'.

      Inilah kejahatan2 ejen2 pro tun yang sgt licik. Gerakan yang sama mereka jatuhkan Pak Lah dan KJ dgn perang saraf yg amat halus.

      Jgn sama sekali membaca tulisan munafik si Abu Bakar Laknatullah ini. cukuplah kita kenali dia sebagai manusia dajjal yang suka kan perpecahan umat Islam.


      #KekalNAJIB
      #nyahPENGKHIANAT
      #gantiMBMukhriz

      Padam
    2. Sekatan di buat utk manusia yg berjiwa iblis bila menulis di blog
      Hidup kat dunia ni ada undang2. kalau asyik nk cabul undang2 lepas tu nk dibiarkan esok lusa perogol pun ckp hak dia nak merogol kenapa tangkap?

      kau juga perogol..perogol kebebasan bersuara dengan mencemarkan hak tersebut dengan najis2 fitnah dan pembohongan. Manipulasi dan putar belit dengan soalan2 untuk mencetuskan keliru dan fitnah buruk pd seseorang.

      Lagi dijawab lagi membelit kau punya posting sbb jiwa iblis macam kau bukan mahukan kebenaran tapi hanya alat perkakas upahan org2 jahat untuk rosakkan Melayu dan Islam.

      Itu shj modus operandi kau ABU Berk @ AbuTOH

      Padam
  2. Cukuplah Abu Bakar jangan menfitnah lagi....dah terbuktikan Najib tak curi pun duit 1 mdb malah diberi keluarga diraja arab saudi...malu lah sikit kalau tak malu dgn orang malu dgn ALLAH....Allah beri akal suruh guna untuk bergikir demi kebaikan bukan untuk menfitnah

    BalasPadam
  3. Tahniah Salleh keruak dari Sabah ni..menteri macam ni baru boleh aman hidup kat Malaysia...kalau tak bloger ni semua tahunya buat cerita .tabur fitnah dan mengadu domba..benda yang tak ada diada adakan....biar orang nak cakap apa pun yang penting orang yang menghasut ni elok dicantas habis habisan....ini kan zaman fitnah tak cukup dengan pembangkang bloger pun tak habis2

    BalasPadam
  4. Kita nak menteri yang efektif mengawal selia maklumat jangan dah rosak baru nak bertindak
    Inipun dikira lambat kerana 3 ekor bloggers serangkai ini merupakan ejen2 berbayar golongan anti Najib yang amat tegar menyebarkan fitnah 24 hours 7 days

    Cuma mereka skrg guna domain address lain untuk kembali online dan upload content fitnah mereka.

    Mamak Ali OutSyed tu dah online semula pagi ini dgn domain baru

    Mana kala din penyu ngok ni guna domain lain jugak.

    Sepatutnya SKMM buat laporan Polis aktiviti haram dan hasutan jahat bloggers 3 ekor ini (termasuk Putra Merdeka) dan tangkap mereka untuk disoal siasat

    Sp dari situ PDRM boleh tahu siapa pembiaya mereka dan dari mana maklumat pembohongan ini mereka dapat untuk setiap 12 jam sehari?

    Mohon Menteri SKMM teruskan usaha tegas ini. Negara ini akan rosak jika undang2 tak tegas. Malaun2 ini taraf pengkhianat yang wajib diperangi.

    Seperti SPRM yang dipenuhi parasit. Mereka tak perangi rasuah besar2 tetapi jadi alat perkakas politik pihak tertentu untk jatuhkan kerajaan dan PM


    Wsalam

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top