Nuffnang

GAMBAR : Himpunan Selamatkan Al-Quds #SaveAlAqsa #MyVOC #MBM

 

Kempen Global Selamatkan Al-Quds (Save al-Quds Global Campaign) dengan slogan “(Al-Aqsa) Tidak Akan Terbahagi.” 

Justeru, satu himpunan “Selamatkan Al-Quds” di bawah kendalian Sekretariat Kempen Selamatkan Al-Quds diadakan di hadapan kedutaan Amerika Syarikat, selepas solat Jumaat. Himpunan ini juga bertujuan untuk menyerahkan memorandum bantahan kepada pihak kedutaan Amerika Syarikat di atas pencerobohan Al-Quds oleh rejim Zionis Israel di Jurusalem.



Himpunan Hari Kemarahan ini mengambilkira bahawa Masjidul Aqsa pada hari ini telah mengalami serangan dan penafian hak oleh Israel yang tidak pernah berlaku sebelum ini, yang dibuktikan melalui percubaan Israel untuk mengenakan pembahagian al-Aqsa dari sudut masa dan ruang ibadat – orang Islam tidak dibenarkan masuk ke dalam Masjidul Aqsa pada masa-masa tertentu untuk memberi akses kepada proses penghayudian Israel di Masjidul Aqsa.


Justeru, Sekretariat Kempen Selamatkan Al-Quds sebagai sebuah gabungan kerjasama NGO-NGO Malaysia menjemput seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira latar belakang politik, kaum dan agama untuk turut sama menyatakan solidariti dan sokongan global terhadap kempen kemanusiaan ini.


Di bawah ini laporan dari lapangan oleh anak muda di bawah Majlis Belia Malaysia (MBM) yang turut menggerakkan pasukan dari MyVOC untuk bersama-sama dengan peserta himpunan ini :








Akan dikemaskini dari masa ke semasa:



Sukarelawan Belia MyVOC mengutip sampah sekitar kawasan perhimpunan









Penyerahan memorandum di kedutaan US




Himpunan bersurai pada jam 3.20 petang dengan anggaran kehadiran seramai 2,000 orang.
Share this article

1 Komen:

  1. Puak PENGGANAS ZIONIS/ISrael yg. sudah MENAWAN Barat/NATO; dah makin BERJAYA menubuhkan SATU Kerajaan Dunia (atau "New World Order") yg. bertuhankan IBLIS ("Lucifer" dlm. agama Kristian)! Tengoklah Barat, SEMPADAN moral depa telah diHANCURkan terus dgn. SEKS BEBAS-PORNOGRAFI (terutamanya melalui budaya hiburan di TV dan Internet - AstroSIAL yg. makin-LUCAH kat Malaysia ni pun EJEN depa juga!)/budaya LGBT/DADAH-ALKOHOL dsbnya - yg. makin MEROSAKkkan moral, hati dan minda jenerasi MUDA!

    Dan apalagi setelah puak ZIONIS berjaya menubuhkan puak PENGGANAS KANIBAL/PEDOFILIA/SINDIKET PEMERDAGANGAN ORGAN-plg.DAJAL-IS/ISIS (spt. yg. didedahkan oleh bekas perisik US, Snowden bahawa IS/ISIS ditubuhkan oleh CIA-MOSSAD) - yg. hanya MEMBUNUH/MEROGOL/MEMANCUNG/MEROMPAK seramai umat ISLAM/penganut KRISTIAN KATOLIK; dlm. GENOSID serta MENJAJAH Dunia Islam yg. termasuk Iraq, Palestin, Afghanistan, Syria, Libya, Mali, Mesir, Sudan sbgnya yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR)!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top