Nuffnang

BERITA PALSU : Suami Isteri Penyebar Fitnah Ditahan Polis!!! #Banjir2014



Sepasang suami isteri yang bekerja sebagai guru kerana disyaki menyebarkan maklumat palsu berkaitan bah kuning yang melanda negeri ini menerusi aplikasi WhatsApp baru-baru ini.

Pasangan berumur 45 dan 43 tahun itu ditahan jam 12 tengah hari semalam oleh anggota Jabatan Siastaan Jenayah Komersial, Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kedah di rumah mereka di Kodiang, Kedah.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim berkata, suami isteri yang berasal dari Bachok, Kelantan dan Kodiang itu dikatakan menyebarkan maklumat palsu yang menyatakan sukarelawan menemui banyak mayat bergelimpangan di dalam rumah selepas air banjir surut.

Tambahnya, kedua suspek ditahan di bawa ke Mahkamah Majistret di sini hari ini untuk mendapatkan perintah tahanan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi serta Multimedia 1998.

Pada 7 Januari lalu, seorang juruteknik ditahan polis kerana disyaki menyebarkan maklumat palsu mengenai banjir di laman Facebook.

Suspek ditahan di rumahnya di Kuantan, jam 10 pagi.

Penahanan ini dpercayai yang ketiga sejak polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Muslti Media (SKMM) berusaha mengesan individu yang terbabit menyebarkan berita palsu berkaitan banjir.(SUMBER)
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top