Nuffnang

ALLAHU AKHBAR! INJIL SAHKAN MUHAMMAD RASULLULLAH DITEMUI




Gempar! Injil berusia 1,500 thn SAHKAN Muhammad Rasulullah !!

ALLAHUAKBAR.. 
Satu naskhah kitab Injil berbahasa Arami berumur lebih 1,500 tahun telah ditemui di Turki... Mengandungi pernyataan Nabi Isa a.s bahwa Muhammad adalah sebagai RASUL yang akan datang selepasnya....!!

Penemuan ini benar-benar telah menggemparkan Pusat Kristian Dunia di Vatican, Rome. 

 



NASKHAH Injil tersebut sebenarnya sudah ditemui sejak 12 tahun lalu...namun atas desakan dan permintaan kuat pihak gereja ia telah dirahsiakan...kerana bimbang ada persamaan terhadap pernyataan al-Quran bahawa Nabi Isa a.s sendiri sudah pun memberitahu tentang kedatangan Ahmad(Muhammad) saw....

Penemuan Injil ini mencetuskan minat daripada Vatican, pusat keagamaan bagi Kristian bermazhab Katholik. Pope Benedict XV sendiri teruja untuk melihat isi kandungan Injil yang dikenali ‘Gospel of Barnabas’ itu. 

Injil yang bertinta emas dan keseluruhan menggunakan bahasa ibunda Nabi Isa AS. Injil berkenaan dijumpai oleh polis Turki pada tahun 2000 dan kemudian disimpan daripada tatapan orang awam. Pada 2010, Injil berkenaan diserahkan kepada Ankara Ethnography Museum dan diberi kebenaran untuk dipamerkan setelah beberapa usaha pemulihan.
Isi kandungan Injil berkenaan selari dengan akidah Islam yang mana Nabi Isa AS dipercayai hanya seorang Rasul dan pesuruh Allah swt dan bukan anak Tuhan sebagaimana yang dipercayai sebahagian besar mereka yang beragama Kristian terutama yang bermazhab Katholik, Protestan, Anglican dan Orthodox. 

Lebih menarik, Injil ini turut mendakwa Nabi Isa AS tidak pernah meninggal dunia akibat disalib dan baginda telah diangkat oleh Allah swt ke langit. Ia bertentangan dengan ajaran Kristian yang berasaskan daripada hawari Paul.


Oleh yang demikian, ramai cendikiawan Kristian menolak Injil berkenaan dan mendakwa ia adalah hasil kerja pada abad ke-16 dan bukannya abad pertama sepertimana yang didakwa oleh pengkaji-pengkaji Islam. Namun bergitu, pengkaji-pengkaji Islam mempercayai ia adalah Injil yang sebenar-benar Injil sepertimana yang difirman ole Allah swt dalam Al-Quran.


"Orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang telah Kami beri al-Kitab (Taurat dan Injil) mengenal Muhammad seperti mereka mengenal anak-anaknya sendiri. Dan sesungguhnya sebahagian diantara mereka menyembunyikan kebenaran, padahal mereka mengetahui. (2:146)



BB : ALLAH MAHA BESAR
Share this article

3 Komen:

  1. Injil sekarang pun dah diubah.Ada banyak versi bontot.

    BalasPadam
  2. Terlalu suka menegakkan benang yang basah.
    Pembakaran quran sebelumnya adalah pengubahsuaian quran yg sebenarnya. quran sekarang adalag penegakan benag yg basah. ‘Gospel of Barnabas’ tdk d muatkan dalam bible sebap tulisan palsu. kamu ikutlah apa yg Barnabas tulis. dia tdk termasuk dalam ke12 pengikut Yesus pada masa itu. Pada masa Yesus ada di dunia pun sdh banyak yg tdk mempercayai dia terutama org Jews@Yahudi. Sekarang pun mereka(Jews@Yahudi) masih menunggu ketibaan nabi yg diberitahu Nabi Musa kepada umat Israel.

    BalasPadam
    Balasan
    1. jangan nk bandingkan al-quran dengan injil. sekarang terlalu jauh bezanya.kalau ada seribu versi injil pastinya ada seribu perbezaan. tp al -quran tetap utuh walaupun berbagai bangsa menganutinya. tiada perbezaan walau satu huruf sekalipun, apalagi kesilapan dalam satu ayat

      Padam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top