Nuffnang

VIDEO ANAK MUDA PASCA 901

Kempen ‘Bebas Anwar 901′ telah berlaku namun pasti tarikh keramat 9 Jan 2012 yang lalu banyak berita yang mengejutkan banyak pihak tak kira dari Kerajaan mahupun Pembangkang. Ramai yang melihat kejutan banyak disaksikan di pihak Pembangkang kerana mereka seolah-olah terlalu yakin bahawa. Anwar Ibrahim pasti didapati bersalah dan akan diperjarakan.
 
 
Kematangan dan Kesediaan pihak pembangkang dalam sesuatu isu memang jelas kite dapat lihat terutama dalam kes Anwar ini. Kempen ‘Bebas Anwar 901′ menjadi saksi pihak pembangkang takut untuk menghadapi kebenaran dan jelas mereka lebih banyak menyalahkan pihak lain berbanding menghadapi kes ini dengan berlandaskan Fakta & Bukti. Dari awal kempen kita sendiri dapat lihat mereka tidak putus menghina Mahkamah serta menuduh Kepimpinan Kerajaan berhubung Kes Liwat ini.
 
 
Golongan Muda lebih banyak melihat pihak pembangkang sering menuduh tanpa bukti kepada Kerajaan & Parti BN berhubung isu ini. Tuduhan demi tuduhan ini menjadikan golongan muda sudah muak kerana tak habis-habis mereka lebih banyak menuding jari berbanding menghadapi sesuatu isu terutama isu iwat ini. Kita dapat lihat kempen ini digerakkan untuk mencabar Mahkamah serta cubaan untuk memburukkan Kerajaan serta Parti BN kerana matlamat utama mereka adalah untuk memburukkan Kerajaan yang memerintah dari pelbagai sudut walhal kita semua tahu hakikatnya ia tiada kaitan pun.
 
 
Elemen-elemen jalanan kita lihat dijadikan sebagai senjata utama mereka untuk menghadapi sesuatu isu seolah-olah menunjukkan negara ini tiada undang-undang yang perlu dihormati. Kita semua tahu,setiap isu yang ditimbulkan ada saluran-saluran untuk kita ketengahkan. Mengheret rakyat ke jalanan merupakan satu tindakan yang tidak ‘gentlemen’ oleh pihak PR dalam usaha mereka memburukkan Kerajaan. Golongan muda tidak banyak menyokong cara ini kerana kita semua tahu, berita tentang ini pasti & mesti tersebar ke seluruh dunia. Imej & Maruah Malaysia jelas terjejas dek kerana sikap mereka yang lebih menjadikan jalanan lebih dari Mahkamah yang Mulia.

Baca lagi di Suara Generasi Baru
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top