Nuffnang

ORANG MUDA TOLAK PAS DI SELANGOR???

Desas desus pengganti Dr Hassan Ali sebagai Exco PAS didalam Kerajaan Selangor kini sudah terjawab. Selapas tiga nama yang dikatakan bakal menggantikan Dr Hassan Ali,kini Dr Yunus telah menerima watikah pelantikan Exco atas tiket PAS. Pelantikan ini serba sedikit membawa kejutan lantaran ramai pihak menjangkakan bahawa pasti Dr Rani yang merupakan Pesuruhjaya PAS Selangor bagi menggalas tanggungjawab itu.




Lebih mengejutkan banyak pihak, MB Selangor telah membuat rombakan kecik pada Poftfolio EXCO. Hal Ehwal Islam sebelum ini dipertanggungjawabkan kepada Dr Hassan Ali sebelum beliau dipecat kini disandang oleh MB Selangor itu sendiri. Dr Yunus yang baru dilantik pula menggalas Exco Adat Resam Melayu, Belia & Sukan Selangor. Kenapa PAS tidak lagi dipertanggungjawabkan untuk menjaga Hal Ehwal Islam di Selangor?

PAS dikatakan Parti yang membawa obor Islam. Hari ini kita menjadi saksi perubahan yang aneh berlaku di Selangor apabila PAS tidak lagi mempunyai kuasa tentang Hal Ehwal Islam di Selangor. Perubahan drastik & mengejutkan ini menunjukkan rakan PAS iaitu DAP & PKR tidak lagi percaya akan PAS untuk menjaga Hal Ehwal Islam dinegeri ini. Bersama-sama kita rungkai satu persatu rasionalny perubahan ini.

Ketegasan Exco PAS yang menjaga Hal Ehwal Islam sebelum ini, Dr Hassan Ali dalam menjalankan tanggungjawabnya sehingga begitu berani membuat serbuan melalui JAIS ke atas Gereja yang menjalankan gerakan memurtadkan umat islam, merampas arak-arak serta mempertahankan raja-raja Melayu. Ketegasan Dr Hassan Ali dilihat sebagai bebanan kepada PAS serta boleh menjejaskan keakraban Pakatan Rakyat sehingga PKR terpaksa mengambil alih tugas tersebut. Adakah lepas ini tiada lagi serbuan ke atas gereka biar pun mempunyai bukti kukuh penglibatan mereka dalam memurtadkan umat islam?

Baca lagi : Suara Generasi Baru
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top