Nuffnang

NASIB BELIA DI BAWAH PAKATAN

Apa nak jadi ni? BB setuju dengan pandangan di bawah yang dipetik daripada portal Suara Generasi Baru. Sekadar untuk berkongsi dengan anda semua.

...............................................

Pengakuan Anwar Ibrahim dalam temu bual di BBC pada 12 Jan 2012 benar-benar merungsingkan penulis.  Ini kerana Anwar telah dengan jelas menyatakan akan menghapuskan undang-undang anti homoseksual yang kini diamalkan di negara kita.


Sekadar gambar hiasan

Lupakan soal agama sebentar kerana jelas ia bertentangan, tapi hubungan homoseksual ini turut sama menghancurkan institusi kekeluargaan dinegara kita jika undang-undang yang sedia wujud dihapuskan oleh kerajaan Pakatan Rakyat pimpinan Anwar.
Apakah masa depan anak-anak kita hari ini bila ibu bapa mereka nanti adalah terdiri dari jantina yang sama?

Memang ia tidak dinyatakan oleh Anwar bahawa perkahwinan sejenis akan dibenarkan dengan penghapusan undang-undang tersebut tapi percayalah satu hari nanti ia akan menuju ke arah itu juga!!

Penulis sukar nak membayangkan keadaan itu berlaku dalam persekitaran kita yang konservatif dan kuat dengan adat serta budaya ketimuran.  Apatah lagi agama rasmi kita ialah agama Islam.  Kita tidak memaksa sesiapa memeluk Islam tapi dalam masa yang sama kitra juga sepatutnya menghalang kegiatan tidak bermoral keterlaluan seperti hubungan homoseksual ini.

Penulis tidak faham apa sebenar yang diperjuangkan Anwar?  Dia beria-ia menafikan ada terlibat dalam hubungan homoseksual tapi dalam masa yang sama dia mahu menghapuskan undang-undang sedemikian juga?  Tidak itu kelihatannya bertentangan?

Baca selanjutnya : Suara Generasi Baru
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top