Nuffnang

Kenyataan Media Khas TS Muhyiddin Yassin


Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata beliau hanya mengetahui berhubung penggugurannya sebagai timbalan perdana menteri pada 12.15 tengah hari semalam, kira-kira sejam sebelum pengumuman perdana menteri.

Katanya, beliau dimaklumkan untuk bertemu dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada jam 11.30 pagi.

Bagaimanapun, Muhyiddin berkata, memandangkan beliau pada ketika itu berada di Sendayan Negeri Sembilan, beliau hanya bertemu Najib pada jam 12.15 tengah hari.

"Dia jemput saya dan selepas perbincangan saya beri pendapat saya dan beliau jelaskan apa yang patut dijelaskan.

"Dan saya tanya tujuan dijemput, adakah berkaitan rombakan. Dan dia angguk. Saya tanya adakah you nak bercakap apa-apa dengan saya.

"Dia (Najib) cakap dia susah nak cakap. Kemudian saya tanya adakah saya tak tersenarai, dia angguk dan ucapkan terima kasih," katanya.


Bekas Timbalan Perdana Menteri itu bagaimanapun mengelak berterus terang sama ada beliau akan menyertai kempen Tun Dr Mahathir Mohamad yang berterusan mengkritik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Menurut Muhyiddin, ini kerana, beliau masih lagi memegang jawatan timbalan presiden Umno dan timbalan pengerusi BN.

Bagaimanapun, katanya, pandangan Mahathir selaku bekas perdana menteri berhubung isu-isu semasa tidak boleh diketepikan.

"Apa saya akan lakukan pada masa akan datang ialah sebagai timbalan presiden Umno dan timbalan pengerusi BN. Itu ambil masa sikit. Memang selama ini timbalan perdana menteri adalah timbalan presiden parti.

"Soal sama ada saya satu platform dengan Tun itu tak berapa penting. Pandangan Tun tak boleh kita ketepikan dan beliau masih cergas untuk beri sumbangan," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media di kediamannya hari ini.

Petikan kata-kata TS Muhyiddin di sidang media tadi :
"I don't feel threatened over my position in Umno , I am still deputy party president "

" I will always speak the truth that's my promise to the people and party "

"I slept well although I stayed up late to read words of support on social media"

"I don't think there is going to be a problem working with party president @NajibRazak"

Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top