Nuffnang

BIAR BETUL!!! Mesej PDRM Kepada Ali Abd Jalil TERSEBAR?




Benarkah print screen ini merupakan mesej PDRM kepada Ali Abd Jalil menggunakan akaun sebenar mereka? Pelbagai persoalan timbul apabila beberapa blog pro pembangkang mula menyebarkan print screen tersebut dengan beberapa komen negatif.

Blogger Amenoworld dalam postingnya telah mempersenda kredibiliti PDRM disebabkan mesej yang terdapat pada print screen tersebut :

PDRM tak boleh buat apa-apa dah dalam peruntukan undang-undang sedia ada untuk membawa Ali Abd Jalil pulang semula ke Malaysia. Takde. Kalau ada buat apa PDRM hantar mesej desak Ali pulang? Baik ko guna je jalan undang2 dan heret dia balik ke Malaysia kan? Maknanya undang2 sedia ada tidak membenarkan polis bertindak sebegitu. Sebab polis deal dengan negara lain, undang2 negara lain. Mana boleh main langgar aje. Kalau deal dalam negara sendiri dengan undang2 sendiri gasak p la. Rakyat marah pun bukan polis nak heran. Dia mamposkan dan bakulsampahkan aje aduan2 dan kritikan2 kita demi mempertahankan pihak tertentu dan berkuasa kat negara neh. Saf2 orang takde pangkat, takde kuasa, takde duit, takde harta, bukan anak VVIP apa semua jek selalunya akan dibuli dan kalau kita buat salah sikit pun dorang takan kompromi dengan kita. Ye ye nak ikut undang2 sangat. Konon adil. Tapi kalau pemimpin negara yang buat salah, walaupun salah yang besar2 kau ingat depa nak siasat laju2 dan amek tindakan? Tunggu la kiamat. Lepas kiamat pun depa takan amek tindakan. Punyalah mustahil nak mampos itu berlaku di Malaysia tau.
Sebagai seorang rakyat Malaysia, penulis turut tertanya-tanya :
  1. Benarkah print screen mesej tersebut benar dan menggunakan akaun sebenar PDRM?
  2. Benarkah tohmahan blogger Amenoworld bahawa PDRM tidak mempunyai apa-apa kuasa untuk membawa Ali Abd Jalil balik ke Malaysia bagi mengikuti perbicaraan kesnya?
  3. Tidakkah menjadi satu kesalahan kepada mana-mana pihak untuk mempersenda dan membuat kenyataan bahawa pihak polis hanya mempertahankan pihak-pihak tertentu sahaja?
Harap pihak PDRM memandang serius perkara ini.



Share this article

2 Komen:

  1. Ali Pukimak abd Jalil dah tak laku dah. Desperado tak dapat perhatian terpaksa buat2 cerita.
    Who fucking cares about a Stateless Loser yang tengah merempat kat negeri orang, hidup dengan bantuan dan belas kasihan wakil2 pembangkang2.

    Tak payah suruh dia balik...sekarang ni pun beliau sedang merana. Asshole macam ali abd jalil tak kan ke mana2 pun. Walau jauh berlari beribu batu, tetap di tepi longkang dan walau berbagai bagai makanan yang diberi oleh penyokong2 pembangkang, beliau tetap rasa macam makan taik.

    Dulu sombong bongkak. Dulu bencikan Tanah Air. Mendengki terhadap Raja2 dan Pemimpin2 Melayu. Sekarang amacam?? Seronok??

    Have a good time being a Stateless Beggar in a foreign land and DROP DEAD SOON!

    BalasPadam
  2. aku tak nampak pun macam polis tengah merayu kat dia utk pulang. polis suruh dia be gentle je. hahah pondan will always be pondan kan. who cares~

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top