Nuffnang

JIJIK!!! Satu Lagi Kilang Roti Diarah Tutup Serta-Merta!! (Gambar)



Orang utara, hangpa peminat roti Patchee Bakery ka? Mai sini nak habaq mai pasai roti kegemaran hangpa yang sempoi sangat ni. Sebuah kilang roti hari ini telah diarahkan tutup selama dua minggu oleh Jabatan Kesihatan Pulau Pinang kerana gagal mematuhi piawaian kebersihan yang di tetapkan.

Kilang tersebut ialah kilang pengeluar roti terkemuka iaitu Patchee bakery yang terletak di Jalan Datuk keramat. Semasa sebuan dilakukan pihak kesihatan amat terkejut kerana melihat suasana kilang yang amat kotor dipenuhi lipas, najis tikus dan lipan.

Selain itu minyak yang digunakan untuk menguli doh telah tercemar dengan rambut dan perkerja yang membuat roti di kiang tersebut gagal memenuhi etika berpakaiaan bersih kerana berseluar pendek, berkuku panjang dan tidak bertutup kepala.

Suasana kilang tersebut amat kotor di tambah dengan lebihan-lebihan doh hanya di buang atas lantai dan pekerja-pekerja tidak memakain kasut lalu lalang di kawasan tersebut. Troli-troli yang disusuh doh jugak telah diletakkan di tepi pintu masuk tandas.


Timbalan Pengarah Bahagian Keselamatan Dan Kualiti Makanan Jabatan Kesihatan Pulau Pinang, Ku Nafisah Ku Ariffin, telah mengesahkan perkara ini dan telah mengarahkan kilang tersebut membersihkan kilang mereka serta merta.- Siakapkeli.com.my

 

Share this article

1 Komen:

  1. Kurang ajar namanya tu... saya cadangkan supaya sebagai denda suruh tokey roti Patchee Bakery tu dengan pekerja-pekerjanya sekali pi melantak roti sampai habis. pastu buat sidang akhbar dan letak gambar depa kat depan semua akhbar di Malaysia. jangan bagi muka kat depa kerana depa ingat lembu, bxbx dan sewaktu dengannya ke yang makan roti depa tu.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top