Nuffnang

IKTIBAR : Video Jin Sekolahkan Ustaz Kerana Memperlekeh Ulama Lain!!!



Video di bawah sungguh menginsafkan, kerana ia menyedarkan kita betapa kerdilnya ilmu kita jika hendak dibandingkan dengan makhluk lain sedangkan manusia itu jadikan Allah lebih mulia di sisiNya.

Paparan video dirakam di makam Syeikh Maulana Rosidul Ibad Al Majafia atau lebih dikenali sebagai Kiyai atau Wali Allah bernama Mbah Mangku Jati. Beliau ialah salah seorang pejuang dan penyebar Islam yang hidup sekitar zaman 1500 tahun dahulu, ketika Nusantara dikuasai oleh Kerajaan Majapahit Hindu-Budha.


Kejadian berlaku ketika penggambaran rancangan Dua Dunia di kawasan makam Mbah Mangku Djati di Jati Malang, Indonesia. Krew penggambaran turut disertai dua orang ustaz yang berpengalaman dalam bab dunia ghaib dengan seorang pengacara wanita yang ditugaskan menemubual entiti yang merasuki tubuh salah seorang daripada lelaki (tidak pasti gerangannya).


Sekilas pandang, setelah seorang lelaki dipercayai telah dirasuk jin membuka silat sehingga terkoyak rabak pakaiannya lalu dengan segera mereka menemubualnya, bertanyakan siapakah yang merasuki itu.


Jin dalam tubuh lelaki itu segera menjawab, dia adalah penjaga di makam tersebut. Lalu bermulalah dialog di antara mereka bersama jin itu. Untuk makluman, rakaman video (bawah sekali) disertakan sarikata terjemahan ke bahasa melayu kerana kebanyakan dialog dituturkan dalam Bahasa Jawa...



SUMBER
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top