Nuffnang

PULAK DAH!!! Anwar Buat U-Turn Isu Air!!

Apa punya orang daa.... Kalau tidak menentang, kenapa sampai tunggu 4 tahun untuk "BERSETUJU" dan baru nak tandatangani MOU?

Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengumumkan beliau tidak menentang perjanjian persefahaman (MoU) di antara kerajaan persekutuan Barisan Nasional (BN) dan kerajaan negeri Selangor berhubung perjanjian konsesi air tetapi perlu menyemak secara terperinci perjanjian itu.




Ketua pembangkang itu berkata soal untuk meminda atau pun tidak kandungan MoU itu sekiranya beliau menjadi menteri besar Selangor bergantung sepenuhnya kepada kepentingan rakyat.

"Saya terlibat di peringkat awal rundingan dan saya bersetuju rundingan perjanjian dengan kerajaan persekutuan.

"Selagi saya belum baca MoU, ruang untuk saya komen terbatas. Ada perjanjian mutlak dan ada yang boleh dikaji semula," katanya dalam satu majlis Dialog Anak Muda di Seremban, Negeri Sembilan hari ini.

Kerajaan negeri Selangor menandatangani perjanjian MoU dengan Kementerian Tenaga Teknologi Hijau dan Air berhubung pemilikan konsesi air di Selangor pada Khamis.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin turut menyaksikan upacara menandatangani MoU berkenaan antara Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Datuk Seri Maximus Ongkili di Pejabat Perdana Menteri di Putrajaya. 

Apa yang sedih, rakyat Malaysia khususnya di Selangor masih "TIDAK SEDAR" atau "BELUM TERJAGA" dengan mainan politik PR ini. Pada pandangan penulis, mereka mengundi dan menyokong PR bukan kerana mereka yakin dengan pentadbiran dan kewibawaan pemimpin PR, tetapi "MELUAT" dan "MENYAMPAH" dengan pemimpin BN yang hanya nampak muka semasa dekat dengan pilihanraya. SEDIH....



Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top