Nuffnang

Onederful Malaysia CNY 2014 : Teresa Akui Skrip Ciptaan Sendiri!!


Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok mengaku bahawa skrip bagi setiap pelakon dalam video kontroversi ‘Onederful Malaysia CNY 2014’ merupakan ciptaan beliau bersama rakan beliau.

Menurut Teresa, skrip bagi perkataan 'Malaysi' yang dikatakan membawa maksud "Melayu Mati" telah disalah taksirkan oleh sesetengah pihak yang tidak bertanggungjawab.




"Saya menulis (skrip) bersama kawan-kawan saya.

"Saya tidak pernah menyebut perkataan Melayu langsung dalam video saya ini", katanya kepada pemberita sebelum diminta memberikan keterangan kepada pihak polis di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur (IPPKL) di sini, hari ini.

Kesemua pelakon video kontroversi ‘Onederfull Malaysia CNY 2014’ hari ini dipanggil untuk memberi keterangan kepada pihak polis di IPPKL.

Dalam klip video bertajuk ‘Onederful Malaysia CNY 2014′ berdurasi hampir 12 minit itu, Teresa yang juga Naib Pengerusi DAP berlakon sebagai pengacara yang menemu ramah tiga tetamu mengenai Feng Shui pada Tahun Baru Cina dan tetamu undangannya itu mengeluarkan kenyataan menyindir dalam beberapa perkara, antaranya mengenai pemimpin negara, sistem pendidikan dan isu keselamatan di Sabah.

Video itu didakwa turut dikatakan menghina kaum Melayu menerusi perkataan 'Malaysi' yang membawa maksud 'Melayu Mati'.

Disamping itu, beliau turut berasa terancam dengan tindakan sesetengah pihak yang mahu memberi ganjaran sebanyak RM500 sekiranya berjaya menampar beliau.

Jelasnya, sehingga kini beliau terpaksa menyekat nombor yang tidak dikenali untuk menghalang pihak yang tidak dikenali menyerang beliau.

"Selepas menerima ugutan untuk memberi ganjaran RM500 itu, saya banyak menerima ugutan untuk membunuh saya.

"Saya sudah menyekat banyak nombor dan saya sudah membuat laporan polis jadi sekarang siapa yang mahu kacau saya mungkin agak susah," katanya.


Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top