Nuffnang

TERKINI : Guru Denda Pelajar Menjadi LEMBU Didesak Ditukarkan KeSekolah Lain!!




Berita sebentar tadi menemubual bapa kepada pelajar yang didenda menjadi lembu dengan memakan rumput dan digantung loceng seperti lembu DIPINDAHKAN dari SJKC Khai Meng, Sungkai walaupun guru tersebut telah memohon maaf. Ini sebagai teladan buat golongan pendidik di masa hadapan.

Manakala pihak polis pula menyatakan bahawa kes ini telah SELESAI. Selesai macam mana ye?

Persoalannya, adakah permohonan maaf dan dipindahkan sekolah memadai dengan apa yang dilakukan guru tersebut? Bagaimana dengan perasaan dan trauma yang dialami oleh pelajar2 tersebut yang boleh meninggalkan kesan sepanjang hayat?




Isu utama di sini bukanlah isu RASIS. Isu yang berlaku ini melibatkan integriti serta kredibiliti sebagai seorang pendidik. Adakah wajar denda seperti ini digunakan bagi menghukum pelajar? Yelah, kita pun dulu-dulu didenda dengan pelbagai jenis denda yang kadangkala terasa juga "TERLEBIH". Namun, masih boleh diterima.

Adakah dalam zaman dan arus pemodenan ini masih lagi wujud "SUASANA" dan "TINDAKAN" seperti ini di sekolah-sekolah? Adakah ini kesan daripada tekanan yang dihadapi guru-guru dengan sikap murid-murid yang semakin "MODEN" atau kesan daripada guru-guru yang "TERANIAYA" kerana dipilih berdasarkan pilihan terakhir mereka semasa memohon pekerjaan dengan kerajaan?

"TERANIAYA?"...Hahaha...

Mohon pandangan semua.....(bayangkan dulu anak anda atau adik-adik anda diperlakukan seperti ini)
Share this article

5 Komen:

  1. Bagi pihak polis mengatakan isu tersebut telah dianggap selesai...tetapi persoalannya, adakah dengan memohon maaf boleh selesai ke,,,katakan lah kalau si bapa menumbuk muka cikgu Babi tu dan kemudian memohon maaf,,,adakah perbuatan beliau itu akan dimaafkan oleh cikgu Babi tu,,,,cucita sikit melayu melayu yang pandai,,,,

    BalasPadam
  2. Jlan terbaik,buang je trus dr keje cikgu!! Lps kasi dia mpus cmpak je bangkai dia ke sg rajang..kasi buaya mkan!! Apa kau igt bdak melayu Islam tu LEMBU ???dato najib apa crita? Mau bela cina babi lagi? Lu langsi lu mati!!!

    BalasPadam
  3. tak buat kerja rumah..budak tu memang salah....kalau cikgu ni merotan je tak jadi isu.ni melembukan budak2 niat dia nak menghina jelas sejelasnya menjatuhkan maruah budak MELAYU

    BalasPadam
  4. Lepas cikgu itu dah ditukarkan ke sekolah lain... selesai lah masalah...Puas hatilah parents... lepas tu semua org lupa.. kerja dok bergaduh jer lah manusia ni... ehehehehe...

    *kat mana-mana pon bergaduh*

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top