Nuffnang

APA KES? Produk BABI Dijual Terbuka Di Pasaraya!!!





Berita yang diterima ini amat memeranjatkan!! 

Difahamkan salah sebuah pasaraya terkemuka di Jelutong membenarkan perniaga kiosk menjual produk babi. produk berasaskan babi ini dijual di tengah-tengah laluan utama dalam pasaraya berkenaan. Untuk makluman semua premis/kiosk berkenaan telah beroperasi lebih dari 2 tahun. mungkin lebih dari itu.

Jika diperhatikan dimana-mana pasaraya manapun selalunya perniagaan produk berasaskan babi ini diasingkan dan diberi ruang khas. persoalanya dimana sensitiviti pihak pengurusan pasaraya berkenaan? ini persoalan babi yang dijual di tengah jalan. Adakah pihak berkuasa tempatan mengambil sikap sambil lewa untuk kuatkuasakan undang-undang? Darimana kiosk berkenaan mendapat kebenaran untuk beroperasi secara terbuka ataupun sudah di beri arahan oleh tangan-tangan belakang kerajaan DAP Pulau Pinang menghalalkan perniagaan babi di tengah jalan ini.? 

Kebiasaan dalam premis berkenaan dalam suasana berhawa dingin bertutup sudah pasti bau aroma babi itu menusuk ke hidung pengunjung-pengunjung pasaraya tersebut. Jangan jadikan isu ini menaikkan kemarahan umat islam di negeri berkenaan khasnya.

Pihak pasaraya harus mengubah kiosk di tempat khas non halal serta merta. Jika tindakan gagal diambil, pihak berkuasa tempatan wajib ambil tindakan! Sita kisosk dan lesen perniagaan ditarik serta merta. - (SUMBER)

Tapi maaf cakap la, Penang kan negeri di bawah pemerintah yang kononnya mengamalkan pemerintahan "Khalifah Umar". Puii!!!! Zikir dan bacaan tahrim serta ayat suci al-qur'an pun tak dibenarkan dibaca secara kuat menggunakan pembesar suara, tulisan jawi di sekolah dibantah. 

Yang bestnya! tulisan mandarin pula digunakan di Stesen minyak Petronas!!!

Apa alasan? Ramai sangat bangsa Cina di kawasan tersebut ke? Sejak bila bahasa Mandarin menjadi BAHASA RASMI P. Pinang?

MELAYU MUDAH LUPA... TAPI DALAM KES INI, MELAYU HANYA MAMPU TENGOK SAJA!!!
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top