Nuffnang

RAKYAT BANGKIT!!! Peniaga BERDEMO - ADUN Lari Pintu Belakang!!!




Kecoh apabila lebih kurang 100 orang yang terdiri daripada peniaga pasar malam Taman Bukit Panchor menunjuk perasaan dihadapan pejabat ADUN Jawi (DAP), Nibong Tebal, Pulau Pinang kerana tidak puas hati terhadap ADUN Jawi kerana tidak membenarkan berniaga dan menutup tapak pasar malam tersebut.




Peniaga Pasar Malam merasakan kekesalan terhadap Adun Jawi yang tidak ambil peduli masalah mereka. Beberapa persoalan yang di timbulkan antaranya :

1. Mana hak kami sebagai Peniaga Pasar Malam.
2. Mana YB semasa kami susah.
3. Kawasan Peniaga Pasar Malam, mana kami nak berniaga?
4. Tolonglah ! Selesaikan masalah kami.
5. Bela hak kami Peniaga Pasar Malam.



Soon Lip Chee (ADUN Jawi)




Dalam pada itu, arahan dibuat kepada pihak MPSP untuk mengambil tindakan jika sesiapa berniaga disekitar kawasan tersebut. Selain itu bantahan tersebut diadakan bertujuan untuk peniaga bersemuka dengan ADUN Jawi bagi menyelesaikan masalah yang berlarutan.




Bantahan tersebut diketuai oleh Ahmad Zaini Abdullah bagi mewakili peniaga Pasar Malam Taman Bukit Panchor.

Kemelut itu bermula apabila peniaga pasar malam Taman Bukit Panchor diarahkan oleh pihak pemaju Bukit Panchor Development Sdn Bhd untuk menghentikan operasi berniaga pasar malam bagi memberi laluan kepada pembangunan membina 20 unit rumah kedai ditapak pasar malam tersebut.

Setelah kawasan tersebut ditutup, para perniaga terpaksa berniaga ditepi jalan berhampiran dengan tapak lama tanpa sebarang kelulusan.

Oleh kerana tapak baru tidak mendapat sebarang kelulusan dari pihak berkuasa tempatan tindakan telah diambil kepada peniaga terlibat.

Berikutan kejadian itu, seramai 61 peniaga tidak dapat berniaga selama 6 bulan di kawasan tersebut hingga mengalami kerugian sebanyak RM400 hingga ke RM500 selain hilang punca pendapatan.


MTMR merasa sedih dengan kemelut yang di alami Peniaga Pasar Malam Dun Jawi. Nampaknya sebagai YB tidak perihatin dan tidak merasai kesengsaraan rakyat yang punca pendapatannya dengan hasil berniaga Pasar Malam.

Bayangkanlah sekiranya ketika itu rumah perlu di bayar, segala bil Api, bil Air kereta. Yang lebih perit sekiranya untuk makan atau susu anak kehabisan. Siapakah yang memikirkan masaalah mereka ini? Jangan setakat jawatan sahaja tinggi tetapi rakyat di abaikan. - SUMBER
Share this article

4 Komen:

  1. bakar shj rumah Adun dapig tu..kalau kat bumi sendiri pun tak boleh hidup takkan nak pergi China cari makan..

    BalasPadam
  2. sabo boh...Negara Malaysia ade law...ikut undang2 inin bukan Negara komunis undand2 ditangan sdiri

    BalasPadam
  3. haaaaaaaaa..undi lg dapigs lahanat tu

    BalasPadam
  4. Cuba tunjuk kt MACAI2 PR...smp mati pun xcaya benda camni blh jd kt orang melayu.....mesti SPIN kerja BN lah....UMNo lah.....xmgkn DAPig bt camni kt org melayu,kan LGE & LKS flexsible ngan org melayu katanya....Apa2 pun salah org2 Penang gak...DAPig bagi skt sorang RM50...habih pakat undi DAP...Haa...dh msk 2penggal pun xleh nk amik balik dr puak BABI nie...smp bila2 pun xdpt blk dh Penang kt org melayu...berlambak Cina@CHINA di Penang...xlama lagi nk jd kt Selangor plk..TUNGGUUU...!!!!!

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top