Nuffnang

KANTOI!!! Anak Cina Lari Lintang Pukang Bila Rahsia Mereka Terdedah!!

Perhatian aku tertumpu kepada sekumpulan 15 orang anak muda Cina yang berada dilapisan kedua yang sering menjadi pencetus sorakan terhadap penyokong parti lawan.Berkali kali aku memerhatikan mereka akan memulakan sorakan (boo) terlebih dahulu sebelum diikuti kumpulan yang berada dibarisan paling hadapan,sehinggakan satu ketika pihak polis terpaksa memberi peringatan dan memaksa penyokong BN berada lebih jauh dibelakang.





"Ada yang tidak kena dengan "Kumpulan Anak Muda Cina" ini..",fikirku.


Menyedari gelagat mereka cuba aku rakamkan maka salah seorang dari mereka telah ALERT yang lain dan mereka mula meninggalkan kumpulan penyokong BN sambil aku mengekori rapat mereka.Belbagai helah dan teknik mereka gunakan untuk mengelak dari wajah mereka aku rakamkan,tapi mujur rakan aku berada dihadapan dan dia juga mungkin perasan akan perkara yang sama..maka TERKANTOI lah kumpulan anak muda Cina lagi.


Apalagi...bertaburan tak cukup tanah mereka lari bila rakan aku merakam wajah mereka. Aku ingat mereka sekadar bergurau rupanya tidak..beriya iya mereka semua melarikan diri dari kami berdua.Ini meyakinkan aku bahawa ada yang tidak kena dengan kumpulan anak muda Cina ini kerana pengalaman aku membuat liputan sekian lama dimerata tempat BELUM ADA ANAK MUDA CINA yang berpakaian pro-BN atau apa jua baju pro-kerajaan yang lari bila gambar mereka aku rakam. Bahkan mereka amat bangga jika gambar mereka dirakam dan banyak kali juga kumpulan anak muda Cina ini sendiri yang minta gambar mereka dirakam. Ini pelik...




Reaksi anak anak muda Cina semalam menimbulkan syak yang mereka walaupun berpakaian t-shirt BN mungkin mempunyai motif dan agenda yang lain selain dari menyokong calun calun BN.Ada kemungkinan mereka ini "penyokong DAP" yang sengaja dihantar kedalam kumpulan anak muda BN untuk menjadi "AGEN PROVOKASI" bertujuan mencetus satu keadaan yang tidak diingini yang mana akhirnya penyokong BN akan dipersalahkan oleh rakyat.


Jadi ada baiknya kita berhati hati dan mula membuka mata dan telinga kita untuk mengenal pasti
ciri ciri pencetus provokasi ini yang mungkin didatangkan oleh DAP,Pas dan PKR dalam program program ceramah BN mahupun ceramah mereka sendiri untuk mencetuskan PERSEPSI BURUKterhadap Barisan Nasional yang akan digunakan mereka untuk mempengaruhi minda rakyat.

Ayuh..kita sama sama memantau hal ini.

Lagi Aksi aksi mereka yang berjaya dirakam oleh rakan setugas aku... GAMBAR DAN VIDEO . 


Share this article

3 Komen:

  1. aku dah cakap melayu jgn bagi mUKA babi hutan ni dan anak2 babi mereka. dah mereka ni babi, busuk dan kotor, jgn dekat... hambat jauh2 mereka ni bawak penyakit... ingat J.E ingat kaum BABI !!!

    BalasPadam
  2. melayu jugak suka jilat bontot diorang ni budak2 muda imam masjid suma tak terkecuali aku tak faham apa sebernarnya yang diorang faham dengan dap pigs ambiga liberal anwar tak tau ke islam raja bangsa nak tergadai diorang ingat benda ni main2 kut akhirnya kita melayu gak yang bodoh dan rugi

    BalasPadam
  3. besa la ni...x abis2 kerja nak myalahkan satu pihak...pihak A kata itu ini kat pihak B, then pihak B pun kata itu ini kat pihak A...suma nak mempermainkan persepsi masyarakat..tapi malangnya masy sendiri dpt menilai skg..x mcm dulu2..akkaka

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top