Nuffnang

VIDEO : FATHUL BARI ULAS K-POP DAN BERSIH HARAM



Untuk seketika dalam seminggu dua ini, pihak pembangkang sekali sekala akan mengapungkan isu Himpunan Jutaan Belia 2012 (HBN 2012) yang salah satu segmennya dikaitkan kononnya menggalakkan maksiat dikalangan belia.


Pembangkang khususnya PAS, melihat penyertaan artis seksi dari Korea yang turut memeriahkan HBN 2012 tempohari menunjukkan seolah-olah kerajaan sengaja mahu menyuburkan kemungkaran di kalangan generasi muda.




Di sini BB nak berkongsi pula kupasan yang amat menarik daripada MYKMU perihal perkara ini.



Menurut Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS, Riduan Mohd Nor, “Dengan menampilkan artis seksi sebagai hidangan masyarakat, kerajaan menganggap itu sebagai suatu perkara yang biasa dan tidak ada salahnya. Mungkin inilah nilai wassatiyyah yang hendak diterapkan oleh perdana menteri”.


Jika kita baca satu persatu bait ayat yang diucapkan oleh Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Pusat itu kelihatan semacam betapa prihatinnya PAS terhadap etika penampilan artis dan kesannya terhadap gejala sosial.


Dari satu sudut teguran itu bolehlah diterima sekalipun nadanya sinis dan menyindir.


Untuk masa akan datang elok pihak berkenaan mengambil serius etika pemakaian untuk artis tempatan dan luar negara. Lagipun kalau setakat ada garis panduan saja tapi penguatkuasaan kurang, tak guna juga, tak gitu?


Dalam pada itu penulis teringatkan satu peristiwa yang agak nostalgic sekali dan pernah berlaku di negeri Selangor suatu ketika dulu yang mungkin sudah hilang dari memori Pemuda PAS.


Baca lagi Klik Sini
Share this article

0 Komen:

Catat Komen

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top