Nuffnang

DAULAT TUANKU : NIZAR PERLU MOHON MAAF SECARA TERBUKA

Nizar Hina Kedaulatan Kesultanan Melayu... LAGI...... Kalau dulu beliau mohon DERHAKA kepada Sultan PERAK, Kali ini Nizar menjadikan DYMM Sultan Ibrahim, Sultan Johor sebagai bahan sindiran yang serta merta mendapat MURKA di Raja.


Ini semua gara-gara tweet Nizar seperti di bawah :



Inilah KEBIADABAN seorang yang bernama MELAYU yang menjadikan rajanya sebagai KETUA agama ISLAM dalam menyampaikan suara RAKYAT?!!! Piirah!!!!! Bercita-cita pula untuk menjadi memanda MENTERI BESAR kepada Sultan??? Angan-angan apakah ini?

Adakah Nizar sedar, Rakan-rakan seperjuangan beliau bertaraf MAHADEWA itu sendiri telah memiliki no plat pendaftaran yang orang biasa tak mampu miliki?????? Mari kita teropong....



Plat K = Kedah = Menteri Besar = Azizan


 

Plat D = Kelantan = Menteri Besar = Nik Aziz


Mai cerita sikit berapa harga no plat MAHADEWA-MAHADEWA ni. Kalau lah tidak sampai kepada harga RM520 Ribu tu, tapi rasanya duit untuk membeli no plat oleh kedua-dua kerajaaan negeri ni pun boleh digunakan kepada program-program lain yang dapat membantu rakyat.

Berbalik kepada TOPIK di atas suka rasanya BB berkongsi sedikit dengan pembaca pendedahan daripada blog Cucu Tok Selampit :

Berkenaan bidaan WWW1 yang heboh diperkatakan semenjak malam tadi yang telah menjadi milik Tuanku Sultan Ibrahim, ramai yang membuat tanggapan sendiri. Malah ada yang berkata Sultan Johor membeli plat nombor kereta guna duit Rakyat. CTS berpendapat kalau orang biasa yang mampu membeli nombor plat mahal dikatakan orang itu berkerja keras, sebaliknya kalau pemerintah beli nombor plat mahal dikatakan pemerintah itu makan duit rakyat? Mana keadilannya.


Sebenarnya Keluarga Diraja Johor dari dulu lagi ada bisnes sendiri. Semenjak zaman Almarhum Sultan Iskandar lagi kita sudah disajikan dengan cerita yang memeranjatkan seperti Yang Dipertuan Agong Ke-8 mendermakan kesemua elaun kepada badan kebajikan sebanyak RM3.8 juta sehinggakan Almarhum dilabelkan sebagai "Raja Yang Tak Bergaji". Sifat ini diwarisi oleh Sultan Ibrahim, contoh yang kita tahu Sultan Johor kurnia 11 kereta, 8 Harley Davidson kepada PDRM. Jika difikir logik, mengapa hendak membeli kereta atau nombor plat menggunakan duit rakyat?


Dan pembaca CTS juga perlu ingat Sultan Johor mempunyai kekayaan mereka sendiri. Malah Sultan Sir Ibrahim moyang Sultan sekarang merupakan salah seorang lelaki terkaya di dunia satu masa dahulu. Apabila kita membaca senarai yang dikeluarkan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) berkenaan "Senarai Permohonan Tender Yang Berjaya", pembaca dapat melihat diatas sekali tertulis "D.Y.M.M SULTAN IBRAHIM JOHOR". CTS merasakan Rakyat Johor tidak akan terperanjat, sebab Rakyat Johor memang percaya Tuanku berkemampuan. Dan berbalik pada senarai tersebut, itu menunjukkan yang Tuanku menggunakan saluran dan prosedur yang betul apabila berurusan dengan kerajaan. Tuanku juga tidak menggunakan kedudukan baginda untuk mendapatkan sesuatu yang diingini.




BB : Tak sabar tunggu respon daripada NIZAR
Share this article

2 Komen:

  1. Tahniah Bro, Blog tuan telah dipautkan. Mohon memautkan juge blog saya www.myhomesoil.blogspot.com

    BalasPadam
  2. Silent ObserverMei 30, 2012 1:28 PG

    Petualang negara Nizar ni tak sedar ke asal negeri Johor dipunyai secara mutlak oleh Sultan Johor sptmana Brunei dimiliki sepenuhnya oleh Sultan Brunei skrg ini..Jgnlah pelekehkan DYMM Sultan Johor Nzar oi!

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top