Nuffnang

BONGKAR : Panik Dan Khayal Punca Model Sambilan Pandu Lawan Arah!!!


Panik. Itu punca seorang remaja perempuan bertindak memandu keretanya melawan arus di Lebuh Raya Utara-Selatan pagi semalam, sehingga menyebabkan seorang maut.

Sumber yang terlibat dalam siasatan kejadian itu memberitahu pemandu berusia 19 tahun itu terlanggar di bahagian belakang 2 kereta dekat Plaza Tol Sungai Dua (arah selatan), kemudian cemas dan cuba melarikan diri.

Saksi kejadian memberitahu polis, remaja tersebut kemudian memandu memasuki bukaan jalan untuk kenderaan kecemasan membuat pusingan U, sebelum meluru sejauh 5 km ke arah Seberang Jaya.

Peristiwa itu turut dirakamkan seorang pemandu dari arah bertentangan, menunjukkan Gen-2 tersebut dipandu laju di waktu puncak, ketika ramai sedang menuju tempat kerja.

Kereta itu kemudian melanggar sebuah Perodua Kelisa dipandu Mohamad Fandi Rosli, 26, menyebabkan dia maut serta merta.

Gen-2 tersebut kemudian hilang kawalan, berpusing-pusing lalu melanggar 5 kenderaan lain, termasuk sebuah van mengangkut pekerja kilang dan motosikal.

Walaubagaimanapun ia masih belum mendapat pengesahan daripada polis tentang urutan peristiwa tersebut.

Yang pasti polis mendapati remaja tersebut positif dadah methadone, dan juga percaya pemandu dalam keadaan mabuk.

Pemandu terbabit, seorang model bekerja separuh masa di acara pelancaran dan pameran kereta, dijangka dihadapkan di Mahkamah Sesyen Butterworth hari ini.

Difahamkan juga dia pernah terlibat dalam sebuah pertandingan ratu cantik di Juru.

Sementara itu, New Straits Times melaporkan keluarga Fandi terkejut dengan kejadian itu.

Fandi yang berasal dari Sungai Petani sedang pulang selepas seharian bekerja di sebuah kilang di Seberang Jaya, Prai.

Isterinya, Norashikin Abdul Halim, seorang jururawat di Hospital Selayang, tiba di Hospital Seberang Jaya pada petang semalam untuk menuntut jenazah.

Norashikin tidak dapat menahan perasaan, dan beberapa kali pengsan di bilik mayat, menurut NST.

Ayah Fandi, Rosli Lin, 57, berkata dia terkejut melihat klip video menunjukkan bagaimana sebuah Gen-2 meluru laju melawan arus trafik, beberapa saat sebelum melanggar Kelisa dipandu anaknya.

“Kami serahkan kepada polis menyiasat, tetapi kami mahu keadilan,” kata Fandi.

Jenazah Fandi dikebumikan di Tanah Perkuburan Kampung Pokok Assam, Sungai Petani malam tadi. Arwah juga meninggalkan ibu, Noor Suraini Ismail, 47, dan seorang adik perempuan. (SUMBER).


Profil Pemandu Gen2

Sebelum ini mungkin ada yang sudah tahu siapakah perempuan yang memandu secara merbahaya itu, Nama di laman sosial Facebook miliknya tertera nama Cindy Ng. Tapi malangnya, akaun tersebut telah ditutup (tidak aktif), mungkin disebabkan ramai yang menyerang melalui akaun Facebook. 


Namun, Cindy Ng mungkin terlupa untuk menutup fanpage Facebook miliknya yang juga tertera nama Cindy Ng. 


Selain itu Fanpage Facebook Cindy Ng masih boleh diakses seperti biasa dan ramai yang memberi kecaman di fanpage tersebut. No tel dan We Chat ID pun ada.


P/S : Jangan nanti ada pula peguam DAPig yang menawarkan khidmat guaman untuk kononnya membela "kaki dadah" ni.
Share this article

4 Komen:

  1. Will pukimak dapigs lawyers come defending this bitch?
    ROT IN HELL, CUNT!

    BalasPadam
  2. BABI punya BETINA PEMBUNUH JUBOQ BABI ni - boleh ambil DADAH/ALKOHOL; lepas tu MEMANDU pula; mesti juga diHUKUM ambil DADAH ni! Dan juga, kalau dia KHAYAL sgt. sampai TAK sedaq diri - mcmmana boleh nak MELARIKan diri buat U-Turn bila dah langgaq kereta2 org. lain kat Tol tu?!! Patut diHUKUM GANTUNG sampai MATI ! Dan kalau dia MENIPU polis dlm. LAPURANnya - HUKUM juga JENAYAH ni!

    Keluarga Allahyarham Fandi mesti SAMAN habis2an - berJUTA! Dahlah Arwah baru kahwin - SEDIH betul aku!

    Apa juga jadi KES anak2 MUDA bangsa ORANG ASAL/INDIGENOUS Islam/Melayu MISKIN kita diLANGGAQ kereta dgn. KEJAM sbb. berBASIKAL di waktu malam kerana TAK dak tpt. PERMAINAN yg. LUAS utk. depa, kat JOHOR tu (depa main waktu tengah mlm. sbb ingat jln. SUNYI)?! Tapi si VIP2 BANGSAT boleh SALAHkan MANGSA2 & IBUBAPA depa pula!

    Mana BUKTI dr. POLIS yg. amat jelas yg. si BETINA SIAL tu dah diUJI air KENCING dia waktu kemalangan tu (PEMANDU2 yg. menyebabkan KEMALANGAN JLNRAYA mesti diUJI air kencing depa utk. ALKOHOL/DADAH walau depa sendiri CEDERA) serta BUKTI dr. sy. KOMUNIKASI utk. siasat HP si BETINA ni utk. PASTIkan waktu TERAKHIR dia buat PANGGILAN & dari mana???!! Tapi kes amat KEJAM ni dah seolah diSENYAPkan terus! IBUBAPA mangsa2 mesti lawan HABIS2an utk. dptkan KEADILAN utk. anak2 KECIL kita ni - BUKAN diTAKUT2kan! Lihat di - di http://beliabangkit.blogspot.com/2017/02/mangsa-kami-berhenti-sebelum-pemandu.html#.WKgrLTlyrIU , MANGSA : Kami Berhenti Sebelum Pemandu Wanita Yang Bermain HP Merempuh!, Diterbitkan Belia Bangkit; di - https://www.facebook.com/zulkifli.noordin.5/posts/1343167195740670?pnref=story , Zulkifli Noordin telah menambah, pada 20hb Februari; dan di - http://darulehsantoday.blogspot.my/2017/02/ulasan-zul-nordin-mengenai-tragedi.html; Ulasan Zul Nordin Mengenai Tragedi Lapan Budak Dilanggar Kereta...

    Dan kenapa IDENTITI pemandu SIAL ni diRAHSIAkan samapi sekrg?!!!! DEDAHkan!!!!!

    Tok Landak.

    BalasPadam
  3. Kalau lihat video, pemandu menghidupkan signal kiri sewaktu melawan arus. Ini menunjukkan dia tidak khayal dan sedar dia melakukan kesalahan melawan arus sehinggan mengakibatkan kematian. Bolehkan didakwa membunuh tanpa niat?

    BalasPadam
  4. Melayu pembangkang yg bodoh pasti akn bela amoi ni. Sbbnya... meluat kat najib
    Buta hati dn perut tukang lap najis LGE dan Zlkd ni.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top