Nuffnang

ANGKUH : SELEPAS DITAHAN, GUAN ENG CABAR IGP BERDEBAT ISU PPS!!!



Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng sedang memikirkan bila pula polis akan mencarinya berhubung isu Unit Peronda sukarela (PPS), terutama selepas 156 anggotanya ditahan semalam.



"Mungkin saya perlu bertanya, 'Bilakah saya akan ditangkap?' Saya sedang menunggu beliau (Ketua Polis Negara (IGP), Tan Sri Khalid Abu Bakar)," kata Lim kepada pemberita di luar Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut pagi ini, di mana anggota PPS sedang ditahan sementara menunggu perintah mereka direman dari Mahkamah Majistret hari ini.

Lim berkata kerajaan negeri tidak akan tunduk kepada "ancaman" IGP selepas beliau mengarahkan polis Pulau Pinang menangkap anggota PPS, termasuk ahli exco negeri Phee Boon Poh, selepas mereka menyertai perarakan hari Kemerdekaan di di Esplanade semalam.

"Kami berani bukan kerana kita kuat, kita lemah. Lihatlah, saya berada

di ibu pejabat polis sehingga selepas jam 3 pagi merayu supaya anggota wanita dan warga emas dibebaskan kerana mereka tidak melakukan sebarang kesalahan," kata Lim.

"Jadi, kita tidak mempunyai kuasa seperti IGP. Tetapi, walaupun jika kita lemah, kita tidak akan tunduk kepada ugutan, kerana satu prinsip, kebenaran," katanya.

"Kami berani kerana kita benar. Saya tahu beliau sangat berani kerana beliau mempunyai kuasa. Saya mengucapkan tahniah kepada beliau. Syabas!" kata Lim berseloroh.

Lim kemudiannya mencabar Khalid untuk berdebat secara terbuka mengenai isu PPS, dan bertanya sama ada IGP "berani" untuk menghadiri sesi tersebut.

Beliau bertanya sama ada Khalid bersedia untuk berdebat mengenai kenyataan IGP itu yang dimenurut Lim adalah tidak bertanggungjawab, serta mengenai penangkapan Phee dan juga pengambilan kenyataan ketua menteri semalam.
Share this article

4 Komen:

  1. ini PPS mau jaga ape...gua tak faham..ini serupa MPAJA 1945 ke??.mula mula ok...bila sudak kuat masuk hutan kasi tembak sama orang melayu...

    BalasPadam
  2. Rela dah yg sedia ada tanak guna...
    Ni nak nama punya pasai la ni...
    Konon produk baru.. Piraahhh

    BalasPadam
  3. Haram tetap haram. Walaupun sesiapa berdebat, isu ini tak akan berubah. Baik selesai di mahkamah, biar mahkamah tentukan.

    BalasPadam
  4. Lim Guan Eng nak membentuk sebuah lagi Singapura. Dia nak Cina berkuasa penuh. Lahanat anjing DAP, anjing Cina Komunis. Keturunan kuminis. Minta kerajaan hapuskan hak mengundi mereka. cina tidak layak mengundi dan memerintah Tanah Melayu. Cina balik China la. Babi sial cina kafirun.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top