Nuffnang

HINA PERDANA MENTERI!!! Pengawal Keselamatan Dipecat!!

Ini yang berlaku di singapura, seorang pengawal keselamatan berbangsa melayu di pecat oleh majikannya kerana dia didapati menghina perdana menteri singapura dalam facebook perdana menteri itu...

SINGAPORE May 15. Mr Ridhuan Abdullah, 30, was sacked from his job as a security officer at Keith Morton for posting a comment on PM Lee's facebook page which was deemed to be vulgar.

The security firm explained that the conduct of Mr Ridhuan is not condoned by the firm and security officers are expected to uphold at least a basic standard of decorum at all times. Klik Sini




Tapi di Malaysia macam tiada masalah. Macam-macam dah kita lihat posting-posting melampau melibatkan YAB Perdana Menteri, Kesucian Agama dan Rasis, tapi akhirnya macam tiada apa-apa tindakan yang diambil oleh pihak berkuasa. Paling tidak pesalah akan dipanggil untuk memberi keterangan dan kemudian dilepaskan begitu sahaja. 

Maka, diharapkan kes ini akan membuka mata pihak berkuasa kita seperti polis dan pejabat peguam negara supaya lebih efektif dan relevan dalam menangani isu-isu seperti ini.
Share this article

2 Komen:

  1. malaysia mana ada telor...lebih lebih lagi peguam negara..polis pun ikut la juga

    BalasPadam
  2. asyik2x telor...bodoh punya mentaliti

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top