Nuffnang

KELIRU!!! Tanda Putera VS New Village - Komunis Lebih Diiktiraf Berbanding Pejuang Kemerdekaan?




"KAMI SUDAH LAMA DISINI, KAMI TIDAK AKAN PINDAH"


Filem "new village - Kampung Baru Cina" yang bakal ditayangkan pada 22/08/2013 seolah-oleh free give dari kerajaan untuk dibelasah oleh pro-melayu islam yang mana di dalam video KBC ini menunjukkan bahawasanya POLIS JAHAT dan KOMUNIS BAIK?

Mereka senaja membariskan pelakon majoritinya cina untuk menyindir Polis Melayu yang di masa itu di bawah pemerintahan British.

Kepada yang berkenaan, korang ingat majoriti rakyat Malaysia suka ke filem ini? Ini namanya cubaan tranfomasi bangang yang cuba dilakukan yang mana aku berani jamin akan merosakkan lagi pemikiran anak muda zaman ini bila mana kerajaan sendiri meluluskan penyelewengan fakta dan senaja mengambil hati sedangkan mereka ibarat "mendukung biawak hidup"




Kenapa filem ini mudah dilepaskan sedangkan TANDA PUTRA naik stim aku tunggu tak keluar-keluar sedangkan ia sememangnya ia dari fakta lipatan sejarah yang amat sesuai kepada generasi hari ini tahu siapa wajah disebalik cina yang sebenarnya!!




Huh.... Dahlah Mat Indera Dikatakan pejuang, Sejarah cuba ditulis semula, kini segala-galanya cuba dikuasai mereka!!

Betul kata Tun M, mereka bukannya hendak berkongsi Kuasa, tetapi sebenarnya mereka mahu BERKUASA!!

Siapa di FINAS? Siapa di Lembaga Penafisan Filem Negara? Kelakar la pulak sebab setahu BB Tanda Putera merupakan sebuah projek bersama kementerian terbabit. Takkan projek kementerian pun kena tapis dan tidak mengikut prosedur dan garis panduan yang ditetapkan?

Tapi sebenarnya BB rasa di sebalik semua ini adalah helah dan strategi pihak penerbit untuk mempromosikan filem ini. Saja dikaitkan dengan Tanda Putera supaya orang-orang Melayu berlumba-lumba untuk menonton filem ini. Strateginya hanya KONTROVERSI!!! Itu Yang Mereka Mahu!!!

Sekali lagi Melayu Ditipu!! Lebih teruk, DIBELI oleh mereka-mereka yang kononnya bencikan rasuah, tidak sukakan rasuah . 

Bila la Melayu nak sedar dari tidur?? Sedih...sedih...sedih... Sedih sesangat beb!!!

Dengan bahang Pemilihan Agong UMNO (PAU 2013) semakin dirasai, apakah sang menteri masih selesa di kerusi empuknya? Perlu diingat, rombakan kabinet akan berlaku secara tradisinya selepas PAU ini. Adakah sang menteri mampu mengekalkan kerusi MT yang disandang sebelum ini seterusnya mengekalkan jawatan menterinya?

Walau masih ramai yang boleh dijual beli, namun jangan lupa juga kepada semangat perjuangan Melayu sebenar yang ada di kalangan perwakilan nanti.

Fikir-fikirkanlah.....

Share this article

1 Komen:

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top