Nuffnang

MESTI BACA : SURAT TERBUKA ANAK POLIS KEPADA NIK AZIZ DAN VIDEO SEBENAR REMPUHAN KERETA POLIS

Masih tak habis-habis lagi sandiwara yang dipertontonkan oleh BERSIH 3.0 mengenai keganasan dan kekejaman Polis. Kebenaran telah disunting menjadi kebencian. Contohnya, video kereta polis yang merempuh pendemo di depan Sogo. Dei! Akai ada ker? Tak kan lah sekejam itu abang-abang polis ni! Mari kita tengok video sebenar apa yang sebetulnya berlaku di tempat kejadian.




Video sebenar penyebab rempuhan kereta polis. sumber : Keris Putera




Dah tengok? Dah kena gasak sampai macam tu macam mana abang polis ni boleh kawal lagi kereta dia oii..bukan stuntman!

Ni pula gua nak kongsi surat terbuka anak abang polis kita yang menuntut di UUM kepada TUAN GURU NIK AJIS.


Assalamuailaikum dan salam sejahtera

Sahabat-sahabat mahasiswa UUM sekalian,

Saya juga seperti kalian, mengambil berat apa yang berlaku pada hari semalam.

Jujur saya katakan, mereka keterlaluan, keterlaluan dalam erti kata menggelar Polis sebagai Anjing, melakukan provokasi dan sebagainya.

Saya anak Polis, apa salah Polis sehinggakan sahabat saya menggelarkan POLIS itu zalim, anjing!! Setiap yang polis lakukan itu kerana tugas mereka! Tugas menjaga keamanan. Hinakah pekerjaan ayah saya sebagai seorang POLIS??

Sedangkan sahabat-sahabat UUM ada yang menuduh polis zalim, kejam, berhati anjing dan sebagainya, pernahkah sahabat fikir yang dipanggil anjing itu adalah ayah saudara? Pernah?? Saya mohon maaf, saya percaya mahasiswa UUM tiada yang terlibat.

Cuma inilah luahan saya selepas membaca berita di Harakah Daily, dan sebagainya. Adakah apa yang dinyatakan oleh Tuan Guru sebagai mengikut arahan? Adakah arahan itu termasuk menggelar polis anjing, merosakkan harta benda semua? Saya percaya tidak. Namun apabila disebut demostrasi perkara ini tak kan terlepas.

Mohon sahabat-sahabat sedar perjuangan seorang anggota polis. Andai sahabat terus menggelarkan mereka anjing, saya tiada pilihan untuk bangga diri saya sebagai anak anjing. Kerana Anjing yang dipanggil oleh pihak tertentu itu lah orang yang sentiasa sebelum tidurnya memikirkan mengenai ketenteraman awam.

Maafkan saya andai surat ini mengecilkan hati sahabat sekalian.

Terima Kasih kerana menyiarkan surat saya.

Sumber : AAKJ


Walau ringkas, namun tersentuh juga gua dibuatnya. Apa citer kalau bapak2, abang2 dan adik2 you all semua adalah juga seorang polis!!!
Share this article

13 Komen:

  1. Tahniah kepada anak polis di atas surat terbuka kepada tuan guru nik aziz ..saya sememangnya terbakar dan marah bila dikaitkan polis dengan anjing kerana pihak yang mengeluarkan kata kata kesat ini ialah pihak komunis..jadi secara ringkasnya jelas dan nyata bahawa pihak pemimpin pembangkang yang mengeluarkan kata kata tersebut mempunyai fahaman komunis ..kalau tok guru pun mengeluarkan kenyataan tersebut ternyatalah beliau juga mempunyai fahaman komunis.sedar dan insaf bahawa keamanan dan kemakmuran ini bukan boleh di nilai dgn duit sumbangan tok guru..renung-renungkan selamat beramal

    BalasPadam
  2. Salam,

    tersentuh hati saya membaca luahan rasa seorang anak polis...bayangkan kepedihan yang harus dilalui oleh mereka yang bergelar anak polis...anak-anak polis sangat arif dan sangat mengerti akan segala kepayahan dan kejerihan seorang bapa menjalankan tugas mengawal keselamatan dan keamanan negara...namun manusia yang di luar yang berasa mereka lebih adil, lebih bijaksana dari Allah yang Maha Berkuasa telah sewenang2nya menggelar anggota polis dgn panggilan yang sebegitu hina...Apa mereka rasa andai kita rakyat yang mengutamakan keamanan memanggil Ketua Idola PR mereka sebagai Bapak Segala Anjing dan mereka pengikut2 nya sbg anak2 Anjing Picisan...apa yg mereka rasa...atau mereka itu tidak lagi pmempunyai perasaan akibat hati mereka yang terlalu hitam.

    Sedarlah wahai umat Islam...telah di sebut di dalam Al-Quran, Kaum Yahudi dan Kaum Nasrani tidak akan brdiam diri selagi nikmat yang Allah kurniakan kepada Rasulullah s.a.w. tidak terlucut...Tidak hairan , terdapat segelintir umat Islam manusia yang berpecahbelah dek perasaan hasad yg telah dicetuskan kaum yang berpaksikan Yahudi..moga Allah beri Nur dan Hidayah buat mereka untuk kembali ke pangkal jalan...amin.

    BalasPadam
  3. nak tanya jangan marah....

    Bagaimana pula orang2 yang kena belasah macam anjing... tak ader perikemanusiaan... aper pula rintihan anak-anak mereka...
    Aper perasaan anak mereka apabila ayahnya digulai bagaikan anjing....

    admin jangan delete yee...
    sekadar tanya...yang tanya bukanye "tanpa nama"..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada ke xda keja tetiba nak belasah org?

      Padam
  4. Amalina BohariJun 25, 2012 4:37 PTG

    orang2 yg kena belasah tu dah org bagi arahan tak reti nak ikut tu kenape?? dah sah sah dah orang cakap jangan.. jangan.. jangan.. dan siapa yg provoke?? jawab.. jawab.. jawab... itu tanggungjawab polis.. cikgu disiplin pun kalau murid x wat salah takkan nak belasah tak tentu pasal??? ni aku pun berani la x yah pakai tanpa nama.. fikir pakai akal..

    BalasPadam
  5. nik amirul nik rashidOgos 16, 2012 5:50 PG

    aku sokong dgn amalina... aku pun penyokong pas (sblm nie ya, skrg tak lagi) tp xdelah nak memperbodohkan dan membangangkan diri utk pergi ke perhimpunan menyusahkan rakyat. ko kata nak bersihkan org lain... tp 'bersih' sangat ke korang?????? mana ada pemimpin tak makan rasuah/kroni/dsb kat zaman nie!!!! aku gerenti kalau pukitan rakyat naik pun rasuah masih ada.... yg pasti ada kucar kacir, ekonomi malaysia jd lg teruk dan bangsa lain dgn senang hati memperbodoh dan membangangkan bangsa melayu...

    BalasPadam
  6. kenapa anggota polis di gelar anjing...cuba kita fikir saudara-saudara kita.kluarga kita kena ragut,kena belasah,kena bunuh dll menganai jenayah kita report kat siapa?mesti polis kan?xkn bomba,jpj,kastam kot.anggota polis siasat kes ni dan selesaikan masalah ni yg jatuhkan hukum pihak makamah btul x?tpi knpa gelar ANJING???

    BalasPadam
  7. Hurmmm.. Kesian kat abang2 polis.. Balasan yang diterima dari kegigihan diorang dalam membenteras jenayah.. Semoga allah berikan ganjaran dan pahala yang setimpal..

    BalasPadam
  8. Menuding jari pada orang lain.... 1 jari kau tuding kat anggota keselamatan sebagai anjing dan sebagainya, tapi kau selalu lupa 4 jari lagi menuding pada diri sendiri. Maka jadi lah kau, kiranya Anjing, Anjing, Anjing dannnnnn Anjing... Hah siapa dia yang lagi terserlah keanjingannya?
    Anjing betul korang ni.. Ish aku pun dah terikut2 pulak nak menganjingkan kan orang.. Tobat.. tobat....

    BalasPadam
  9. kesian Omar Sahlan....buta separuh hati

    BalasPadam
  10. hehe nanti srh anak dia gi ludah cikgu disiplin kt sekolah..tgk anak dia kena apa..tumpo yop tumpo

    BalasPadam
  11. sampah peserta bersih ni,konon org beriman laa,balik dri perhimpunan dok tidor sekali laki n pompuan bukan muhrim kt dlm kete atas jalan aku tengok siap ada bendera lagi,apa kejadahnye nasib takde polis ke pencegah maksiat lau tidak jahanamm,tula yg dok laungkan perjuangan Islam,puuiii

    BalasPadam
  12. Bukan nak handle sorang dua.. kalo dah suruh xnak paham2 je la. kalo sorang je xpe la.. leh ja jerkah2.. ni la jadinya (cth) kalo keja akauntan nak ngajar org tentang keselamatan negara.. bahagian sndiri leh la cakap berapi.. tp bahagian org lain hormat la skit.. nak melalak tp sendiri pun xpenah terlibat bhgn keselamatan..

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top