Nuffnang

PEMIMPIN KUDAT BERSAMA BELIA

Kudat - "Belia hari ini inginkan pembangunan dan mereka mahukan suara, pandangan dan aspirasi mereka diambil kira dalam program pembangunan khususnya di daerah Kudat", demikian kata YB Datuk Teo Chee Kang ADUN N2 Tanjong Kapor ketika di sesi sembang-sembang bersama belia Kg. Perapat Laut, Kudat, kelmarin.


 


Program ini melibatkan 300 orang penyertaan dan melibatkan belia serta beliawanis setempat. Antara pengisian bagi program ini ialah aktiviti gotong-royong, pemberian sumbangan peralatan sukan, peralatan surau, sukaneka, bola sepak dan pertandingan karaoke.

Walaupun pelaksanan program ini berbentuk santai dan dalam skala yang kecil, namun sambutan dan komen dari setiap peserta amat menggalakkan. Majoriti belia yang menghadiri program ini sangat teruja dan amat berharap program seumpama ini dapat diadakan lagi dengan lebih kerap.





Melalui program sebeginilah, para belia dapat bertemu sesama sendiri melalui medium yang sihat di samping berpeluang bersemuka bersama kepimpinan tempatan khususnya dalam mengetengahkan isu dan kehendak anak muda setempat.

Semoga program seumpama ini dapat memberikan ruang dan peluang kepada belia khususnya belia luar bandar untuk memberi pandangan dan idea dalam pembangunan belia di peringkat akar umbi.

Sumbangan daripada Sutera Bayu HMA
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top