Nuffnang

ROSMAH NAK SAMAN ISU SHOPPING?

DALAM masa beberapa hari kebelakangan ini, balaci pembangkang terpaksa menelan ‘kemaluan’ sekali lagi apabila tukang punya kedai yang konon Datin Seri Rosmah membeli belah itu tampil memberi kenyataan bahawa bukan Rosmah yang berbelanja beratus ribu, sebaliknya perbelanjaan seluruh anggota rombongannya. Ini dosa besar tau, memfitnah orang baik-baik dan cantik macam isteri Perdana Menteri.

Rakyat Malaysia tidak mahulah fitnah-fitnah macam ini menjadi budaya pula, walaupun pembangkang mengangkat budaya memfitnah ini sebagai ‘method suci’ untuk memburukkan Datin Sri, rakyat tidak akan menerima sama sekali pendekatan tersebut. Yang teruja dan tidak terkawal perasaan dengan fitnah yang macam ini ialah pembangkang dan macai-macai upahannya. Pantang saja ada berita yang boleh diguna untuk menghentam Datin Seri, tak tangguh-tangguh lagi untuk disensasi.Benar, akhbar luar negara itu yang siarkan tapi siapa pula yang sensasikan, siapa minta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk siasat? Kalau bukan pihak pembangkang.

Dan siapa pula yang nak bertanggungjawab dengan komen-komen negatif yang dilemparkan dalam blog-blog dan portal berita belaan pembangkang terhadap Rosmah lanjutan dari ‘pensensasian’ berita tersebut?Sebenarnya, lagi banyak yang buruk macai cakapkan tentang Rosmah, beliau makin steady penulis nampak. Satu calar pun takde pada dirinya akibat dari relentless effort pembangkang untuk discredit Datin Seri.

Dalam soal saman ini begitu jugalah.Buat apa Datin Seri menyaman wartawan Gay dan akhbar yang menyiarkannya bila berita tersebut sudah sah sah palsu oleh pemilik kedai sendiri? Bila saman, berapa banyak pula wang yang perlu dibayar Datin Seri untuk khidmat guaman di Australia, tidak termasuk kos ulang alik ke negara tersebut untuk memberi keterangan di mahkamah? Saksi-saksi lagi, pernahkah semua ini terfikir dalam kepala otak balaci pembangkang? Nanti kalau saman, dipersoalkan pula dari mana datangnya kos, macam mana peroleh duit sebanyak itu dan sebagainya.

Tapi for sure, yang mempersoalkannya itu orang lain, yang mencadangkan orang lain.Taktik semua ini dah ada dalam kepalalah.Penulis dah lama tau pendekatan busuk dan buruk pembangkang. Dia buat tuduhan, kita jawab, dia konar, kita jawab, dia konar lagi, kita jawab lagi dan entah sampai bila kesudahannya pun tak tau. Penyakit ini biasa, cuma belum ada doktor atau jurnal perubatan yang mengesahkan ianya sebahagian daripada sakit mental at

au gila, kalau tidak, dah lama ramai yang disumbat masuk ke hospital bahagia.Lagipun penulis yakin, kalau ambil tindakan saman, Datin Seri terpaksa mengeluar duit sendiri. Maklumlah, pemimpin UMNO dan ahli keluarga mereka bukan ada resmi bayar yuran guaman untuk kes peribadi guna wang rakyat macam mana kerajaan Selangor buat, bayar yuran guaman ke atas ADUN Sri Muda kerana menghina Sultan Selangor.Peguam yang dibayar itupun juak-juak Pakatan harami juga.Lagi baik duit yang ada diguna untuk keperluan yang lebih mendesak, ada juga faedahnya.-mykmu.net-
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top