Nuffnang

MAK NYAH : Hak Asasi Lebih Penting Berbanding Agama Dan Tugas?


Ni dah kes berat ni. Tan Sri Razali Ismail, Pengerusi SUHAKAM, semalam mengeluarkan kenyataan menuntut supaya Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan, menggugurkan dakwaan ke atas Siti Zabedah Kasim, yang dituduh menghalang penjawat awam menjalankan tugas. 


Siti Zabedah Kasim dituduh menghalang pegawai-pegawai JAWI dari melaksanakan tugas mereka semasa serbuan di sebuah majlis mak nyah di Reinassance Hotel Kuala Lumpur, tahun lepas.

Kenyataan menghina Perlembagaan Persekutuan dan mencabar sumpah Yang DiPertuan Agong untuk memelihara Islam pada semua masa, dikeluarkan oleh Pengerusi SUHAKAM ketika beberapa NGO lain turut mengeluarkan kenyataan yang sama.

Pengerusi SUHAKAM menyatakan :

“Suhakam cautions that where lawyers are unable to defend their clients for fear of arrest, criminal charges or intimidation, they cannot properly defend people facing violations of their human rights,” 

Tidak terdapat di dalam mana-mana bahagian di Perlembagaan atau mana-mana undang-undang menyatakan sesiapa yang bekerja di dalam profession undang-undang boleh menghalang mana-mana penjawat awam dari menjalankan tugas mereka.

Tindakan demi tindakan daripada SUHAKAM sejak beberapa tahun kebelakangan ini, dilihat gagal untuk menghayati prinsip Keluhuran Perlembagaan dan Kedaulatan Undang-Undang di dalam lima Prinsip Rukunegara.

Jika kegagalan menghayati prinsip Rukunegara ini berterusan, adalah lebih baik SUHAKAM dibubarkan bagi menjamin Malaysia yang lebih harmoni dan aman.
Share this article

1 Komen:

  1. Si mamat SIAL hak asasi ZIONIS penipu haram jadah ni TAK pula peduli hak assai MAJORITI rakyat terutamnya ORANG ASAL/INDIGENOUS Islam/Melayu kita - yg. amat BENCIKan puaka2 HOMO-pengikut SETAN ni termsk. si BETINA sitiPELACUR terKANGKANG tepi LONGKANG ni; yg. TAK habis2 nak menjadikan NEGARA ISLAM kita, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, seolah milik si rejim2 TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL BerSHIT-DAPjuboq BABI/PKRhomo ANJING KURAP/madey anak BERANAK BANGSAT RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD - rejim2 ni patut diMAMPOSkan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ya, inilah ZNWO [Zionist New World Order - (SATU) Pertubuhan Dunia/Kerajaan Baru ZIONIS]yg. nak mengHAPUSkan sempadan MORAL di mana EVIL=GOOD & IBLIS/LUCIFER adalah tuhan depa! Sbb. tu depa mahu mengHAPUSkan agama2 & pengikut2 yg. amat anti-ZNWO ini; iaitu ISLAM & KATOLIK!

    Tok Labu.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top