Nuffnang

BERANG : Pelanggan Air Asia Mahu Nama KLIA2 Dikembalikan!!!


Tak sudah-sudah Air Asia ni. Tindakan AirAsia menukar nama KLIA2 kepada LCCT dalam promosi dan tiket mereka menimbulkan kemarahan di kalangan pelanggan mereka yang keliru tersalah jalan ke LCCT lama. Malahan ada yang terlepas penerbangan kerana masalah ini.
Awal bulan ini AirAsia telah menukar nama klia2 kepada LCCT dalam tiket penerbangan dan bahan promosi mereka tanpa mengambil kira keputusan Kerajaan untuk mengekalkan nama klia2 seperti mana yang digazetkan sejak awal pembukaannya.

Tindakan tersebut menyebabkan penumpang AirAsia terpaksa mendapatkan pengesahan melalui akaun twitter mereka.



Di media sosial, ramai pengguna internet tidak bersetuju, ini termasuk Effi Saharudin atau @ 1Obefiend yang menyindir AirAsia bahawa mereka mahu menukar nama klia2 kepada LCCT kerana perkhidmatan mereka masih tidak memuaskan seperti di LCCT walaupun telah berpindah ke klia2.


Terdapat juga yang meluahkan kemarahan mereka dengan menganggap tindakan AirAsia ini sebagai mundur dan “no class”.


Kebanyakan penumpang mahukan AirAsia menggunakan semula nama klia2 yang sudah dikenali dan tidak mengelirukan pengguna pada masa hadapan.













Admin percaya ramai lagi di luar sana termasuk pembaca artikel ini yang mempunyai sejarah pahit dengan Air Asia. Apa sekalipun, MAS adalah yang terbaik!
Share this article

3 Komen:

  1. Boikot je syarikat2 kapir ni....Melayu jamgan kena tipu hanya kerana syarikat ni meletak sekor dua 'Melayu liberal' yg diberi jawatan utk mengaburi mata kita.

    BalasPadam
  2. Air asia mmg sombong dan kiasu

    BalasPadam
  3. Ya....kenapa Mas tak ada flight pi Krabi mcm Air asia...sbb tak ada tu asyik cancel jer nak p krabi sbb benci Airasia....Mas sepatutnya cari destinasi yang ramai orang Malaysia suka pergi mcm Lombok...ni Airasia yang bolot...

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top