Nuffnang

FITNAH AKBAR CINA GAGAL!!! PDRM Sangkal Dakwaan Bersih 4.0



Depa dah mula dah..... Fitnah... fitnah... fitnah...... Dengan niat menghilangkan keyakinan dan kepercayaan masyarakat kepada pihak keselamatan. 

Ini antara posting yang sempat dipetik dari Blog Amenoworld:
"Polis dah start main gila. Mereka akan menggunakan senjata renjat (elektrik) jika berlaku rusuhan pada demo BERSIH 4 yang dijadualkan pada 29 dan 30 Ogos.
Untuk rekod, penganjuran BERSIH 4 kali ini tidak mendapat permit dari PDRM atas alasan DBKL sibuk dalam persiapan penganjuran merdeka tahun ini dan pendemo2 akan menganggu kelancaran urusan persiapan berkenaan kerana demo tersebut akan berlangsung di sekitar KL.
Jadi kat sini dah nampak la bau2 yang mana pihak berkuasa akan menganggu BERSIH 4. Permit dah tak diberi. Maka alasan itu akan digunakan untuk halau/tangkap mahupun serang peserta atas alasan menyertai demo haram. 
Kalau peserta melawan sudah tentu la akan mendorong kepada rusuhan. Dan kesempatan itu akan membuatkan PDRM rasa halal guna taser gun ke atas peserta2 demo". 

PENAFIAN PDRM

Polis tidak akan menggunakan senjata rencat untuk peserta perhimpunan Bersih 4.0 kali ini. Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Noor Rashid Ibrahim berkata, bagaimanapun alatan itu sudah ada dalam simpanan polis untuk digunakan pada masa hadapan. "Untuk Bersih, belum lagi. 

Benda itu kita dah ada. Dan agihkan ke pelbagai tempat di seluruh negara," katanya pada sidang media majlis pelancaran laman web iSelamat.my. Menurut beliau, senjata renjat itu digunakan untuk tujuan melumpuhkan penjenayah buat sementara waktu. 


"Telah terbukti, kajian sainstifik menunjukkan apabila ditembak boleh melemahkan sesiapa sahaja terutama penjenayah. "Jadi di masa hadapan kita akan lebih menggunakannya," katanya. 
Semalam, sebuah akhbar Bahasa Cina dan beberapa blog serta portal Pro PR melaporkan polis mungkin menggunakan senjata renjat terhadap peserta himpunan Bersih 4.0 jika berlaku insiden rusuhan atau keganasan.
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top