Nuffnang

BELOT!!! Rafizi Yakin 25 MP BN Sokong Singkir Najib!!!


“Saya yakin Ahli Parlimen baik dari parti-parti pembangkang atau BN faham sentimen ini.

Pembangkang hanya memerlukan sokongan 25 Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) untuk menyingkirkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menerusi undi tidak percaya, kata Rafizi Ramli.

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu berkata, dia yakin pembangkang mampu memperolehi sokongan itu berdasarkan sikap Ahli Parlimen BN yang semakin memahami sentimen rakyat yang telah hilang keyakinan terhadap politik UMNO/BN dan ekonomi negara.

“Sebab itu saya masih menaruh harapan bahawa akan ada 25 Ahli Parlimen BN yang masih mempunyai kesedaran dan kecintaan kepada rakyat untuk berani tampil ke hadapan menyokong satu undi tidak percaya untuk menukar Perdana Menteri.

“Saya faham mereka akan berdepan dengan ugutan atau tawaran pangkat dan wang. Namun, saya juga percaya mereka juga turut gelisah dengan perkembangan yang berlaku dan mereka masih ada kesedaran untuk membezakan yang benar dari yang tidak benar,” katanya dalam kenyataan media.

Dia yang juga Setiausaha Agung PKR menggariskan tiga syarat untuk bersetuju menyingkirkan Najib bersama 25 Ahli Parlimen BN.

1. Satu kerajaan peralihan (transitional government) ditubuhkan dengan mandat selama dua hingga tiga tahun untuk memulihkan demokrasi dan institusi utama negara.

2. Reformasi terhadap sistem dan amalan pilihanraya agar Pilihanraya Umum 14 (PRU14) dapat diadakan secara bebas, adil dan telus.

3. Satu agenda reformasi yang jelas mengenai ekonomi rakyat (termasuk memansuhkan GST), keluhuran undang-undang, kebebasan media dan perkara-perkara lain dipersetujui secara bersama.

Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top