Nuffnang

VIDEO : SEDIH!! Peniaga Perempuan Melayu Pengsan Dengan Tindakan MPSP!!!



Percaya atau tidak, INILAH REALITI yang terpaksa kita TELAN walaupun pahit. Gua pun tak tahu di mana silap dan puncanya.

Pendedahan video ini dari SAHABAT BLOGGER sebenarnya bukan isu baru dalam penguatkuasaan undang-undang oleh pihak PBT. Nak salahkan pegawai-pegawai ini pun tidak adil sepenuhnya kerana mereka terikat kepada "SAYA YANG MENURUT PERINTAH".

Bukan setakat di Penang, tetapi gua percaya hampir di seluruh negara. Pergilah lihat di bandar-bandar atau pekan yang majoritinya Cina sebagai pengusaha utama di kawasan tersebut. Habis jalan-jalan dan kawasan letak kereta dipenuhi meja2 makan atau gerai-gerai jualan oleh peniaga-peniaga "TANPA SEBARANG TINDAKAN". Rasanya tak perlulah gua nak zoom satu-satu gambar atau kawasan yang berkaitan, rasanya perkara ini dah "TERANG LAGI BERSULUH".




Berbalik kepada posting ini, gua amat yakin dan percaya bahawa Guan Eng dan Jeff Ooi kucing kurap lahanat yang biadap sudah tentu senyum sahaja melihat drama ini. Penguatkuasa melayu yang menurut arahan ini hanya menjalankan tugas merampas barangan peniaga yang dikatakan berniaga di kaki lima serta dikatakan tiada lesen.

Insiden ini berlaku baru baru ini di bandar Perda, Bukit Mertajam Pulau Pinang dimana pihak penguatkuasa Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) telah bertindak dengan mengambil tindakan terhadap peniaga terbabit. Insiden ini menyebabkan peniaga wanita tersebut terus pitam kemungkinan akibat tertekan dan panik dengan yang diambil tersebut.

Seperti video dibawah, peniaga tersebut mempertikai mengapa pihak berkuasa tidak mengambil tindakan yang sama terhadap penjaja kaum cina yg turut melakukan kesalahan serupa seperti di Jalan Raja Uda (Parlimen Guan Eng, Bagan) dan Pekan Lama Bukit Mertajam.

Anda sudaj tentu tahu jawapannya kan?


Share this article

4 Komen:

  1. https://www.facebook.com/khairulfaizal.zainuddinNovember 28, 2013 12:15 PTG

    Pihak Berkuasa Tempatan (MPSP) hanya melaksanakan tanggungjawab mereka di atas aduan yg telah dibuat oleh pihak-pihak tertentu berhubung para peniaga Melayu yg berniaga tanpa kebenaran di kawasan tersebut akan tetapi di dalam pada masa yg sama pihak yg membuat aduan tersebut tidak melakukan aduan terhadap para peniaga berbangsa Cina yg berniaga di kawasan yg sama, maka sudah pastilah Pihak Berkuasa Tempatan (MPSP) menjalankan tugas mereka mengikut aduan pengadu sahaja. Adalah diharapkan agar Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang perihatin terhadap isu ini dengan mengarahkan Pihak Berkuasa Tempatan (MPSP) menawarkan lesen perniagaan kepada para peniaga Melayu terbabit agar mereka semua dapat meneruskan perniagaan masing-masing demi menyara hidup, dan pesanan saya buat rakyat Pulau Pinang khususnya orang-orang Melayu "PRU14 nanti buatlah pilihan yg bijak" Salam hormat dan salam perjuangan.

    BalasPadam
  2. Berlambak peniaga cina berniaga tanpa lesen.. cuba pi Jalan Baru off Jalan Macalister berniaga..mak ooiiii... siap di tutup jalan. dan terpampang banner Rumah Mampu miliki... brapa harga rumah diPulau Pinang sekarang? Mampukah rakyat Pulau Pinang membeli rumah termurah RM400K...? Itu dasar kerajaan negeri pimpinan DAP...

    BalasPadam
  3. rumahl kat Penang sama mahal macam kat Johor...dia tengok kat pelaburan yg diterima kerajaan negeri. Penang, Johor sama dari sudut pelabur yang dikuasai dari negara Singapura.. Kedua2 negeri tempat yg sgt strategik dan harus dikuasai olah Singapura.. majoriti kaum Melayu menjadi pekerja bergaji rendah . yang bergaji TERBAIK hanya utk bangsa CINA, INDIA dan ASING. punca utama kerana orang melayu GAGAL berkomunikasi dalam bahasa ENGLISH dan MANDARIN degan baik.. kalau org melayu boleh menguasai kedua2 bahasa dgn baik, saya yakin rumah 400k ke atas dengan selamba boleh beli...KERAJAAN SEDIA ADA TOLONG BERI PERHATIAN DAN MEMBALAS SEMULA KATA- KATA saya ini.......

    BalasPadam
  4. Helo khairulfaizal.zainuddin, cuba hang sendiri complaint kt MPPP atau MPSP pasai peniaga cina meniaga tanpa lesen atau meghalang lalu lintas dan hang follow up balik pasai aduan hang....adakah MPPP atau MPSP ambil aduan? AKu percaya MPPP atau MPSP mmg tak ambil tindakan malah MPPP atau MPSP akan membantu lagi peniaga2 cina. Hang pi la pekan air itam, raja uda, pekan BM dan mana tempat cina meniaga, MPSP atau MPPP adalah anjing belaan KERAjaan untuk menghapukan peniaga2 melayu. Jgn dok mengampu KERAjaan DAPigs.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top