Nuffnang

APA NAK JADI?? Remaja Dengan Bangga Share Status Selepas "PROJEK!!"


"YESS AKHIRNYA DAPAT TERUNA DIA. FUHH SELESA ^^)"


Apa nak jadi dengan budak-budak sekarang ini? Semakin hari semakin rosak. Pendedahan internet yang tidak terkawal mungkin mendorong mereka ke arah gejala maksiat.

Tanpa segan silu seorang perempuan bawah umur dengan selambanya memuat naikkan gambar dia dengan kekasihnya yang baru sahaja selesai berzina dengan status kontroversi seperti di atas.



SUMBER


Pada masa kini, penyimpangan dan masalah seksual, khusus di kalangan remaja semakin membimbangkan. Pergeseran kefahaman seperti dosa masing-masing tanggung, kubur masing masing jaga, membuatkan masalah dosa dan zina sesuatu yang mula dipandang remeh. 

Penyimpangan seks, iaitu zina sesuatu yang amat keji dan mesti dihindari setiap Muslim sebagaimana firman Allah yang bermaksud: 

"...dan janganlah kamu mendekati zina sesungguhnya zina itu perbuatan yang sangat keji dan satu jalan yang sangat buruk." 

Alam remaja adalah alam yang sangat mencabar sehingga disebut nabi dalam satu senarai orang kenamaan akhirat adalah remaja yang terselamat dan menyelamatkan diri daripada zina.

Fikir-fikirkan.....
Share this article

2 Komen:

  1. ikutkan hati mati,ikutkan rasa binasa.ikutkan nafsu lesu....anda tidak tahu perbuatan anda sangat memalukan ......anda tertipu dan ditipu.....

    BalasPadam
  2. remaja melayu hari ini...semakin sesat...akibat pengaruh liberal yg dibawa oleh peliwat jahanam dan konco2nya...

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top