Nuffnang

MELAMPAU!! Kartunis Zunar Buat Hal Lagi!!

Nama yang cukup sinonim dengan lakaran atau imej lawak di negara kita. Sebelum ini kartunis Zunar pernah didakwa kerana kartun yang dilukisnya dalam buku Cartoon-O-Phobia melampaui batas politik sehingga dihadapkan di mahkamah.



Zunar dan Isteri



Logo sambutan Merdeka ke 56 tahun telah dilukis atau dikarikatur semula oleh pelukis Zunar boleh dianggap menghina dan berbaur politik.



Logo tersebut diolah semula yang menyerupai Datin Seri Rosmah Mansor, isteri kepada Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak memakai cincin berlian dan beg tangan.

Manakala angka ’56′ dijadikan rambut Datin Seri Rosmah yang mengerbang.

Sehingga sekarang, belum ada pihak membuat laporan polis mengenai isu kartun logo Mederka 56 dihina dan disini kalau Beliau masih berdegil dan gagal memohon maaf secara terbuka mari kita fikirkan cara bagaimana nak suruh dia memohon maaf dan kalau boleh kita Report beramai ramai jika beliau tetap ber degil

Masih ingat lagi tak dulu dia pernah menghina dalam lakaran nya di bawah ini , zunar telah melukis gambar 2 ulamak yang mewakili ulamak (pas) dan umno.


Di belakang lakaran foto ulamak (pas), tertera kalimah ALLAH dan MUHAMMAD.


Manakala untuk mensensasikan lakaran tersebut, di belakang lakaran wajah ulamak umno pula zunar telah menambahkan perkataan MAHATHIR 'MUHAMMAD' dan ABDUL 'LAH' BADAWI sebagai bahan lucuan.


skrin ini aku ambil daripada laman web pas, tranungkite.


Masyaallah inilah perangai manusia desperate bernama zunar. 


Kalimah ALLAH dan MUHAMMAD pun sanggup dia gunakan sebagai bahan lucuan politik.

Melampau sungguh. 

Apa zunar fikir orang umno ni tak ada agama ke ?
Bukan orang islam ke ?

Bertaubatlah zunar. melampau sungguh kau jadikan kalimah sebagai bahan lawak politik kamu !



Share this article

2 Komen:

  1. wah, isteri dia pun tak menutup aurat..

    BalasPadam
  2. gambar diatas sekali duk berdua tu gambar sapa?? Kalo gambar kartunis sengal nie ngan isteri dia, huhu...lagi la , bukan menjolok mata, tp mampu membutakan mata trus, ...Bang, suruh akak tu bukak lagi lurah dendam, bagi satu Malaysia tengok, bodohh, bangang abadi tul...Kartun paling meluat zaman aku dok minat Majalah Gila-Gila, adalah kartun oleh pelukis Zunar, ntah apa2 watak kartun, perasan best la sangat, boleh pi blah la, menumpang atas populariti Majalah Gila-Gila, in fact u are nothing...Asshole!!!

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top