Nuffnang

LU MEMANG CIBAI!!! CHEGU BARD DITEGUR PESURUHJAYA PAS!!



Selasa lalu Che'GuBard telah update status di FaceBook milik peribadinya dengan satu komen yang boleh dikira amat pedas dan CELUPAR

Beliau telah menulis "Ada bangkai yg naik atas nama rakyat boleh keluar TV3 terima keputusan PRU... Lu memang cibai !!

Walaupun pada dasarnya tindakan Che'GuBard itu tidak sesuai dilakukannya sebagai seorang pemimpin malahan pula beliau disanjung oleh ramai anak muda.

Pasti akan ada jua yang berkata "Itu hak dia untuk bersuara, lagipun apa yang dinyatakannya itu adalah dalam FaceBook milik peribadinya.. yang hang gatai pi baca tu buat apa?" "Lagipun dia tak nyatakanpun secara jelas siapa yang dimaksudkannya itu, jadi janganlah melatah pulak.. orang muda biasalah.. cepat panas..."

Aku sangka hanya ahli-ahli dan juga pimpinan PKR yang jenguk FaceBook Che'GuBard tapi ramai juga dari PAS..

Rentetan itu beliau telah ditegur oleh Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan, Mohamad Taufek Abd Ghani bukan secara berdepan tetapi melalui media..

Dan teguran itu telah disiarkan pula oleh Sinar Harian..


SEREMBAN - Komen pedas Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shahrin atau lebih dikenali sebagai Che'GuBard di laman sosial Facebook baru-baru ini dianggap kurang wajar.

Pesuruhjaya Pas negeri, Mohamad Taufek Abd Ghani berkata, tidak salah untuk meluahkan perasaan atau ketidakpuasan hati, namun biarlah dengan cara yang betul dan tertib. 
“Memang banyak saluran boleh digunakan bagi menzahirkan sebarang pandangan atau bantahan pada masa kini, tetapi tidak semestinya perlu menggunakan kata-kata kesat. 
“Tidak kisahlah kepada siapa komen tersebut ditujukan sekalipun, yang penting ia perlu dibuat secara profesional dan bukannya mengutuk dari belakang,” katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Mohamad Taufek berkata, tindakan mencaci maki sedemikian tidak membawa sebarang manfaat kecuali memberi imej buruk kepada diri sendiri, sekali gus mendedahkan kepincangan dalam sesebuah perikatan atau organisasi. 

“Bagi kita, salah satu langkah yang boleh diambil adalah berbincang secara face to face atau bersua muka kerana kaedah sebegini dilihat lebih membuahkan hasil berikutan kedua-dua pihak dapat bersuara dan saling membela diri,” katanya. 

Pesuruhjaya Pas ni pun sama.. dia kata face to face lebih afdal.. tapi yang dia sendiri egur melalui media ni apahal pulak?
Share this article

3 Komen:

  1. ngan si badman ni pandai pulak nasihat.....kalu ngan DAP xnk melalak pulak.kompius den ustaz.agamo kito di hino.jgn wek sonyap yor pulak.cubo ustaz torangkn skit.skit pun jadi la

    BalasPadam
  2. lu memang cibai.....siapa cibai? chegubard gila cibai cina ke? memang pantat nonok faraj chegubard ni.....macam tak de istilah vagina dalam bahasa melayu......pundek mak kaulah mamakutty masuk melau paria islam kerala malbari....nak cari gaduh dengan cina cakap terang terang...

    BalasPadam
  3. Tuan Ibrahim Tuan Man DAKWA KUASA MELAYU-ISLAM LEBIH KUAT apabila PAS membuat keputusan untuk bersama PKR-DAP dalam Pakatan Rakyat pada PRU-13. Betul ke atau dia dah nak mampos ...!

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top