Nuffnang

GAZA - Anwar Akhirnya Iktiraf Usaha Najib


AIDCNews – 01/02/13 – Daripada mengkritik kunjungan Datuk Seri Najib Tun Razak ke Gaza minggu lalu, hari ini Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengubah nada dengan “memuji” pula usaha Perdana Menteri untuk memulihkan keamanan di Gaza, lapor Sinar Harian.
Minggu lalu Anwar mengkritik lawatan Najib ke Gaza sebagai gimik politik untuk membeli undi Melayu.
Namun, hari ini, Anwar mengubah nada kritikan itu dengan pujian selepas menerima kunjungan anggota Kabinet Hamas, Walid Amudi di ibu pejabat PKR pagi tadi.
“Kita tidak pernah kompromi dalam hal ini, sesiapa sahaja yang ada usaha untuk membantu Gaza, kita alu-alukan walaupun Datuk Seri Najib Razak, walaupun baru kali pertama beliau ke sana,” kata Anwar.

Walid berkata pihaknya amat berterima kasih kepada seluruh rakyat Malaysia yang banyak memberikan bantuan untuk membela umat Islam Palestin.
“Kami yakin seluruh umat Islam akan membebasan Masjid Al-Aqsa. Semoga Allah terus mencurahkan barakah kepada rakyat Malaysia,” katanya dalam sidang media sebentar tadi.





Selain itu, beliau turut memuji Anwar di atas perhatiannya terhadap isu Gaza.
“Anwar adalah seorang tokoh terkenal terutamanya dalam ‘memantau begitu rapi’ pembinaan semula masjid di Gaza,” katanya, pada sidang akhbar yang turut dihadiri oleh isteri Anwar Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail dan pemimpin kanan PKR.
Pada majlis itu, Anwar juga turut menyerahkan replika cek bernilai AS$700,000 kepada Walid bagi tujuan pembinaan Masjid an-Nour al-Muhammadi di Gaza, Palestin.
Laman keadilandaily.com menjelaskan sumbangan bernilai AS$700,000 (RM2.175 juta) adalah sumbangan Aqsa Syarif, sebuah NGO yang memperjuang hak rakyat Palestin.
Aqsa Syarif yang diwakili Pengerusi, Dr Hafizi Mohd Nor dan duta yang juga pengarah dan pelakon popular, Afdlin Shauki turut bersama dalam pertemuan penyerahan sumbangan itu.
Terdahulu, Najib terpaksa mengakhiri lawatannya di Gaza, tanpa ke Tebing Barat kerana rejim Tel Aviv enggan memberi persetujuan untuk pesawat rombongan Malaysia menggunakan ruang udara berkenaan.
Huhuhu..... Banyaknya RM2.175 juta tu....
Share this article

1 Komen:

  1. bukan duit dia, semua tu duit hasil fitnah,bohong tipu, jatuhkan imej malaysia, setuju kluarkan kenyataan sokong yahudi, sokong yahudi, kena liwat dgn yahudi, jilat bontot yahudi MENTEDARAH DUIT HARAM, MUNTAH DARAH NANTI BARU KAU TAU !!!

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top